Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez)
Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez)
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021
Published:
2021-03-31
Articles
Voluntary teaching practice in the context of the pandemic
high school in Bahia
Nilma Margarida de Castro Crusoé, Nubia Regina Moreira, Ana de Fátima Pereira de Sousa Abranches, Rossana Karla Dias Freitas, Gildijoney dos Santos Lopes
e39304
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Storytelling and childhood
narratives (re)invent themselves
Silvia Sell Duarte Pillotto, Luiza Corrêa Cunha , Eliana Stamm, Berenice Rocha Zabbot Garcia
e39147
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Extracurricular student groups
social interaction strategies in higher education
Lucas Josias Marin, Regina Célia Linhares Hostins
e38947
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Social distancing during the covid-19 pandemic
a study with professors
Shirley Macêdo, José Luís Amorim, Melina Pinheiro Gomes de Souza
e39455
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Rhetoric as a teledramaturgical resource
Plato's and Aristotle's concepts in audiovisual narrative
Valmir Moratelli
e40348
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Teacher training in Goiás for full-time elementary schools
Wanessa Cristiane Gonçalves Fialho, Samuel Mendonça, Juliana Simião Ferreira
e39614
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Contributions of action research to health education at school
Karla Mendonça Menezes, Vanessa Candito, Carolina Braz Carlan Rodrigues
e38380
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Invitation to travelers stories
anthropology, comparative education and research with children
Flávia Martinelli Ferreira, Rafaella Lira de Vasconcelos, Ingrid Dittrich Wiggers
e31301
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Leisure knowledge and practices
a work and health perspective
Martin Dharlle Oliveira Santana, Ana Paula Machado Silva, Bárbara Carvalho de Araújo, Ruhena Kelber Abrão Ferreira
e35146
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A decolonial perspective on teacher education and education of ethnic-racial relations
Débora Ribeiro, Ronan da Silva Parreira Gaia
e35968
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Accountability mechanisms
effects on public high schools in Pernambuco
Camila Regina Rostirola
e36450
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Educational Panel
making educational data more easily accessible for municipal and state-level decision-making
Ester Pereira Neves de Macedo, Flávia Viana Basso
e36840
PDF (Português (Brasil))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3
HTML (Português (Brasil))
Metacognition and higher education
the state of Knowledge from 2016 to 2020
Evelise Maria Labatut Portilho, Henrique Costa Brojato
e35444
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Covid-19 and the work of women-mother-researchers
deadlocks in “foreign lands”
Marcela Moraes de Castro
e36370
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Português (Brasil))
Epistemology, emancipation and education in adornian and decolonial perspective
possible intersections
Victor Hugo Oliveira Magalhães
e37539
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Precariousness and uncertainties
teaching work of the beginning teacher in times of Covid-19
Flavia Wegrzyn Magrinelli Martinez, Analígia Miranda da Silva, Ana Caroline Oliveira Costa
e39036
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Distance learning literature based on Paulo Freire
a critical approach?
Vanessa Batista de Oliveira, Jaciara de Sá Carvalho
e34701
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The Schooling of black people in the Province of Pará in the end of nineteen century
Iza Andrielle Batista Duarte Madeira, Karla Nazareth Corrêa de Almeida, Alberto Damasceno, Lucas dos Santos da Silva
e35272
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A benjaminian analysis of the narrative interview with teachers
resuming the experience
Andre Plez Silva, Milena Moretto
e36158
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Goal 19 of the PNE 2014-2024 and democratic pedagogical practices
Thiago Cianni de Lara Resende, Valdivina Alves Ferreira, Josélia Soares Costa
e36660
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The school factors as determinants on the performance of the basic education students
Juliana Maria de Araújo, Fernanda Maria de Almeida, Débora Gonzaga Martin, Marco Aurélio Marques Ferreira, Evandro Rodrigues de Faria
e37190
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Contributions of the literary novel “Red Star” for Teaching of Sciences
Raphael Alves Feitosa
e36059
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Discursive positions about homeschooling in Brazil in Twitter posts
Francisco Vieira da Silva
e38943
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The education and work of the educational advisor
Bianca Resende Monteiro, Alicia Silva Uchôa Correia, Lajara Janaina Lopes Corrêa, Maria da Conceição Silva Freitas
e33167
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The childhood and the favela territory
between protection and participation
Cibele Noronha de Carvalho
e36018
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Art in early childhood education
formative possibilities in the teaching internship
Flavia Regina Levandowski, Stephany Alves Collares, Daiana Camargo
e36873
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Unpolitical School and the discussions of gender and sexuality
curricular impacts
Marina Silveira Bonacazata Santos, Maria Carolina Miesse, Fabiana Aparecida de Carvalho, Leonardo Cordeiro de Queiroz, Vânia de Fátima Matias de Souza
e35543
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Some considerations on health and inclusion for university students’ quality of life
Clarissa Faverzani Magnago, Daniele dos Anjos Schmitz, Sílvia Maria de Oliveira Pavão
e36827
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The use of the dot in writing and reading numbers
Sheila Denize Guimarães
e38156
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dance festival project
education through art
Rozane Fermino, Camila Grimes, Flávio Booz, Carolina Cirilo, Jaqueline Magali Herartt, Natieli Herartt
e35022
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Training in psychology and extensionist practices
report of a university experience
Márcia Elisa Jager, Danilo Peres Bemgochea Junior, Isadora Esteve Torres, Tais Fim Alberti, Samara Silva dos Santos
e35340
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Full-time schools
characteristics of an agricultural elementary school
Jane Mery Richter Voigt, Carlos Huller, Elzira Maria Bagatin Munhoz
e36323
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Information and communication technologies as a pedagogical tool in higher education
Breno Cavalcante do Nascimento, Rafael Dias Araújo, Francisco Sidomar Oliveira da Silva, Aline Andréia Nicolli
e39110
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Woman, education and trade union movement in Brazil
intersectional reflections
Carolina Bessa Ferreira de Oliveira , Gilene Pinheiro Pinheiro da Silva Mendes
e34726
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Speeches by a president
public policies and education in times of pandemic
Josemir Almeida Barros, Juliana Cândido Matias
e35310
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Physical education teachers as adaptive experts and the search for innovation
Marcos Godoi, Bruno da Silva Pinto, Joami Bettim Cabeleira, Renato Gagg Lourenço, Evando Carlos Moreira
e36668
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The role of the class council for the organization of pedagogical work
Rhaíssa Sheri Freire de Souza Rocha, Edileuza Fernandes da Silva
e34603
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Use of game elements in educational contexts
a systematic review of literature
Paulo Daltro, Gardênia Abbad
e36116
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Oral genres and critical literacy in a textbook on Natural Sciences
Érica Yamauchi Torres, Sílvio Ribeiro da Silva
e37018
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Thoughts on modernity, science, mental health and work at the university
Gabriella Suzana Lorenzzon Maffioletti, Edival Sebastião Teixeira, Hieda Maria Pagliosa Corona
e34212
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DTICE oriented to individuals with LD
a narrative review and its indication
Jackeline Neres Bellucci, Gilberto Lacerda Santos
e36040
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Intentionality and responsibility
the Dewey experience for inclusive education
Mariane Falco
e36898
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Performative pedagogy in the digital culture
Elaine Conte
e30350
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
In theory, modernization; in practice, regression
educational policy under Temer's government
Maria Luciene da Silva Araújo
e35696
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The school curriculum as a trainer of the entrepreneurial subject for capital
Renata Cecilia Estormovski
e36828
PDF (Português (Brasil))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3
HTML (Português (Brasil))
The making up of professorship knowledge
investigation with undergraduate professors
Mayara Alves Loiola Pacheco, Maria de Lourdes da Silva Neta, Antônio Germano Magalhães Júnior, Thaís de Sousa Florêncio, Alice Maria Correia Pequeno
e38487
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Inclusion in higher education
teaching possibilities from the Historical-Cultural Theory
Paula Maria Ferreira de Faria, Ana Carolina Lopes Venâncio, Juliana Corrêa Schwarz, Denise de Camargo
e35389
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Informal assessment and teacher expectations
understanding and relating concepts
Camila Maria dos Santos, Luana Ferrarotto
e36736
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Transition to elementary school II
what brazilian research says
Ludimila Maria da Silva Reis, Marlice de Oliveira e Nogueira
e37594
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Financial resources management for education
a study in five municipalities of Ceará
Iasmin da Costa Marinho, Esmeraldina Januário de Sousa, Cláudia Maria Sales Mendes, Eloisa Maia Vidal, Sofia Lerche Vieira
e34818
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Vygotskyan approach and valuing food knowledge in kaingang schooling
some approximations
Murilo Has, Marcos Gehrke
e37415
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Nurses role in the national campaign for rural education (Brazil, 1954-1962)
Yanne da Silva Camargo, Sandra Cristina Fagundes de Lima
e34623
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Amalgames between teaching geography and youth protagonism
Aloysio Marthins de Araujo Junior, Maria Fernanda Diogo
e36134
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Indigenous peoples, higher education and affirmative action at UFAM
Reinaldo Oliveira Menezes; Márcia Gama da Silva; Hellen Cristina Picanço Simas, Valéria Augusta Cerqueira de Medeiros Weigel
e36591
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Health education
the approach on drugs in didactic books of biology
André Felipe Moreira Reis, Mariana Guelero do Valle, Premma Hary Mendes Silva
e37140
PDF (Português (Brasil))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3
HTML (Português (Brasil))
Ecosystemic and transdisciplinary thinking
tracing paths from the perspective of the Ecology of Knowledge
Maria José de Pinho, Marina Carla da Cruz Queiroz, José Carlos da Silveira Freire
e34338
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
School physical education and homework activity system
Fabiana Pomin
e36058
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Espinosa
the lens polishing philosopher and environmental education
Claudia Lourenço Gomes, Marília Andrade Torales-Campos
e36943
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Essay
Investigative Supervised Internship
overcoming the disarticulation between theory and practice?
Sheila Marafigo, Ivanilda Higa
e37823
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
PDF
MP3
HTML (Português (Brasil))
Administration is prescriptive, what to do? A proposal from/to deconstruction
Greice Martins Gomes, Ney Roberto Váttimo Bruck
e34879
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Minuteness in Masters research
subjective elements
Daniela Vale de Oliveira
e34590
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Life stories and Afro-Pindoramic ancestry in focus
Paula Balduino de Melo
e35239
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The impossibility of wandering to potencial of loafing
ethnography and Cultural Curriculum
Mário Luiz Ferrari Nunes, Barbara Cristina Aparecida dos Santos
e38933
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Interviews
Indigenous school education in Roraima
teacher training and specific and differentiated schools
Sâmmya Faria Adona Leite, Marcia Maria Fernandes de Oliveira, Luana Priscila Wunsch
e39863
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Book reviews
Martha Nussbaum’s studies and contributions to education
Lidiane Limana Puiati Pagliarin, Antônio Pereira dos Santos, Julia Costa Oliveira
e40890
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Portraits of those who chose life
Edna Magalhães, Edith Romano Siems
e40298
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
From the uncertainties in the pandemic to the challenges of the present time
Joelson de Sousa Morais
e37572
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
On a psychoanalist in education
Inês Maria Marques Zanforlin Pires de Almeida
e37368
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossier: Participaciones y resistencias de las infancias y juventudes de AL
Considerations on the notions of participation, resistance and collective action from children and young people’ s point of view (presentation)
Maria Lidia Bueno Fernandes, Angélica Rico Montoya, Kathia Núñez Patiño, Gialuanna Enkra Ayora Vázquez
e38902
PDF (Português (Brasil))
PDF (Español (España))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3 (Español (España))
MP3
HTML (Português (Brasil))
Childhood and political agency in Latin American collective actions and social movements
Fábio Accardo de Freitas, Elisa Sardão Colares, Maria Cristina Soares de Gouvea
e35057
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Indigenous youth and new ethnic identities in intercultural higher education in Mexico
Alejandro Mira Tapia
e35328
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Youth subjectivities of street culture
participation and exclusion in Xalapa
Arturo Narváez Aguilera
e35205
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Being a Zapatista at 4 years old. Socialization and subjectivity of Tseltal children
Angélica Rico Montoya
e36961
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Ethnic university youth, organizational processes and advocacy spaces in Monterrey, Mexico
Luis Fernando García Álvarez
e35178
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
From the phármakon effect to the reinvention of child subjectivities in cyberculture
Ana Brizet Ramírez-Cabanzo
e35058
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Community libraries
dialogue and collaboration with children to decolonize ourselves
Kathia Núñez Patiño, Gialuanna Ayora, Eliud Torres
e35237
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Why do we laugh at children?
Marisol Barenco Corrêa de Mello, Jader Janer Moreira Lopes, Márcia Fernanda Carneiro Lima
e35191
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Attending school within the context of armed violence
negotiating their presence
Nohora Constanza Niño Vega
e35059
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Indigenous migrant children working in urban contexts
participation, power, and resistance
Riger Fernando Mejía Pérez
e35051
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Play spaces and territories for children
toy libraries in vulnerable areas
Martín Plascencia González, Facundo Corvalán, José Luis Linaza Iglesias
e35311
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Children's experiences in the territories of Paranoá and Itapoã in the Federal District
Marina de Santana Corrêa, Maria Lidia Bueno Fernandes
e35202
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossier: As dimensões educativas da luta
Knowledge and learning from and in political militancy (presentation)
Kimi Tomizaki, Luís Antonio Groppo
e39034
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Secondary occupations in Santa Catarina
experience and political (self)formation
Willian Simões
e36759
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Right-wing and far-right youth
political positions in high school
Ricardo Gonçalves Severo, Wivian Weller, Gabrielle Caseira Araujo
e36319
PDF (Português (Brasil))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3
HTML (Português (Brasil))
Young people, political participation and engagement
experiences and meanings
Marilia Pontes Sposito, Felipe De Souza Tarábola, Flávia Ginzel
e36719
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Through affections
university experience in the political trajectory of young liberals
Tatiana Salles, monica
e36531
PDF (Português (Brasil))
PDF
MP3 (Português (Brasil))
MP3
HTML (Português (Brasil))
Marxism, consciousness and political behaviour
Alessandro Soares da Silva, Antonio Euzébios Filho
e36500
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Youth participation in secondary school in Buenos Aires during COVID-19
Pedro Fernando Núñez, Estefanía Soledad Otero, Gabriel Quinzani
e36435
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Youth collectives in the peripheries
work and engagement in times of crisis
Maria Carla Corrochano, Patricia Laczynski
e36720
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Narratives, memories and experiences
the student occupation process in the Baixada Fluminense
Adriana Alves, Luís Antonio Groppo
e36242
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Political socialization and resocialization among former metalworkers in the ABC Paulista
Maria Gilvania Valdivino Silva
e36547
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Education and work in former metalworker families
Jaime Santos Junior, Marilda Aparecida de Menezes
e36527
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
High school occupations in Francisco Beltrão-PR – 2016
the making and experiences
Franciele Maria David, Suely Aparecida Martins
e36442
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Horizons of the struggle for universal public transport
the experience of Tarifa Zero
Igor Thiago Moreira Oliveira, Geraldo Magela Pereira Leão
e36336
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Secondary occupations in Goiania
training and political experiences for youth
Flávio Munhoz Sofiati, José Elias Domingos Costa Marques, João Roberto Resende Ferreira
e36308
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The learnings of the political struggle
the militant trajectories of women in the MTST
Hamilton Harley de Carvalho-Silva, Kimi Tomizaki
e36690
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“The best fear of my life” - emotions in student occupations
Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meucci
e36528
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossier: Gestão educacional e trabalho pedagógico no contexto de pandemia
Educational management and pedagogical work in the covid-19 pandemics context (presentation)
Maria Abádia da Silva, Edileuza Fernandes Silva
e41580
PDF (Português (Brasil))
PDF (Español (España))
PDF
HTML (Português (Brasil))
Neotechnological management of education in times of the covid-19 pandemic
Enrique-Javier Díez-Gutiérrez
e38813
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Development of critical consciousness in teacher initial education during the pandemic
Maria Helena Damião , Maria Augusta Nascimento
e39241
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Educational management and evaluation in the context of covid-19 pandemic
Suzana dos Santos Gomes, Maria José Flores, Benigna Maria de Oliveira, Andréa Rodrigues Motta
e39048
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
PDF
HTML (Português (Brasil))
Internship in early childhood education during the coronavirus pandemic
Luciana Ponce Bellido
e39281
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Teaching protagonist in times of pandemic
Joana Paulin Romanowski, João Antonio Rufato, Vanessa Pagnoncelli
e38846
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Active methodologies and self-regulated learning
reflections in times of pandemic
Fabiana Maris Versuti, Rafael Lima Dalle Mulle, Fernando Eduardo Padovan-Neto, Roberta Monteiro Incrocci
e39024
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Education and school in Spain in times of Pandemic
Leoncio Vega Gil, Marta Lambea Ortega, David Revesado Carballares, Yadirnaci Vargas Hernández
e38898
PDF (Español (España))
MP3 (Español (España))
HTML (Español (España))
Inservice teacher education in pandemic times
the case of the MAIA Project
Domingos Fernandes
e39025
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
School, teaching and the learning processes in pandemic times
Carolina Picchetti Nascimento
e39015
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Assessment of learning and remote teaching
what do teachers say?
Fabiano Santos, Hellen Jaqueline Marques, Maria Aparecida Dias de Moura
e39019
PDF (Português (Brasil))
MP3 (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by