Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez)
Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez)
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v26i0
Published:
2020-07-23
Articles
The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education
Alan Isaac Mendes Caballero, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz Assis
e26430
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Self-regulation of learning and academic performance in higher education
Juana de Carvalho Ramos Silva, Carolina Fernandes de Carvalho
e32073
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Technologies derived from the African matrix in Brazil
an exploratory study
Lucas César Rodrigues da Silva, Rafael de Brito Dias
e28089
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The Place of Biography and Synopsis, as Paratexts, in Children's Literary Works
Flávia Brocchetto Ramos, Júlia Duarte Schenkel, Eliana Rela
e28636
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Intercultural pedagogical practice
alterity as a didactic principle in sign language teaching
Huber Kline Guedes Lobato, José Anchieta de Oliveira Bentes, Fábio Augusto Teixeira Rodrigues, Lucas Silva Pantoja
e32971
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The microemancipation through higher education in management
a critical reflection
Pablo Henrique Paschoal Capucho, Rafael Borim-de-Souza
e29804
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The sensitivity of ideas. Background for scientific research training
Valentina Parra Ocampo
e18266
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
From becoming a professor to creating in training processes in healthcare
a biographemic study
Emília Carvalho Leitão Biato, Luiza Tessmann, Claudia Maffini Griboski, Dayde Lane Mendonça da Silva
e30958
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The creative environment and its perspectives in education
Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte
e24711
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Reflections of the managerial management policy on the work of the pedagogical coordinator
Soane Santos Silva, Ennia Débora Passos Braga Pires , Maísa Oliveira Melo Ferraz
e31767
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Curriculum proposal and literacy assessment in Espírito Santo
Dulcinéa Campos Silva, Cláudia Maria Mendes Gontijo
e26417
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The General Council as antinomy of the autonomy regime of the public school
Henrique Manuel Pereira Ramalho
e32060
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A psychoanalytic look at the inclusion of a student with autism
Izabella Lorrayne Santana de Lima, Viviane Neves Legnani
e27244
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The congado goes to school and the school goes to congado
Marcus Vinícius Fonseca, Fabiana Siqueira Silva
e32292
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
John Dewey
a classic of education for democracy
Maria Inalva Galter, Aparecida Favoreto
e28281
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Recognition of the existence of lesbians and lesbophobia in higher education
Marco Antonio Torres, Amanda Pedroso
e32636
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Political educational potentials and limits of mobilizations in Brazil
translation challenges
Telmo Marcon, Ivan Penteado Dourado , Neri José Mezadri
e29703
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Municipal education evaluation systems (2014-2019)
what does the research reveal?
Bruno Layson Ferreira Leão, Allan Solano Souza
e33369
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Teaching knowledge for the Other in the role of the educator-bachelor in higher education
Conceicão de Maria Pinheiro Barros, Ana Maria Iorio Dias, Jacques Therrien
e30573
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
High school and urban segregation
Alexandre Weingrill Araujo
e24327
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The social role of the University through teaching-service-community integration in Brazil
systematic review and meta-synthesis
Hengrid Graciely Nascimento Silva, Brena Costa de Oliveira, Luís Eduardo Soares dos Santos, Maísa de Lima Claro
e31262
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Challenges for conducting Educational Research
articulating different areas of knowledge
Cauê Ferreira Teixeira, André Pires, Artur José Renda Vitorino
e25767
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Social representations of reading
teaching practices and training of children who read
Geisa Magela Veloso, Maria Aparecida Paiva Soares dos Santos
e31903
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Convergences and divergences of the TILSP profile in basic and higher education
Luiz Cláudio de Oliveira Antonio; Celeste Azulay Kelman; Paola Rodrigues Mota
e26434
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“Boy and the World”
schoolchildren's meanings about social inequalities
Matheus Sousa de Macena, Letícia Dultra de Faro Menezes, Franklyn Jeferson Costa de Oliveira, Lívia de Melo Barros
e32148
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Echoes of social circus in Uberlândia/MG
educators vision
Janaina Oliveira Alves Sousa, Rita de Cassia Fernandes Miranda, Teresa Ontañón Barragán
e28125
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Elementary school students and their perceptions of Brazilian natives
Victor Gustavo de Souza
e32369
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A history of the mobilization of measures in the context of Design purposes
Deoclecia de Andrade Trindade, Marcos Denilson Guimarães
e33042
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Teaching Writing in Literary
How to promote children’s learning?
Magna do Carmo Silva
e30093
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Replicate, publish and perish
academic productivity on Management field in Brazil
Carlos Eduardo de Lima, Caio César Coelho Rodrigues, Jussara Jéssica Pereira
e33889
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
University education in the field of computer technologies
Monica de Souza Massa, Cristina D'Ávila
e23633
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Thinking about online education teacher in times of cyberculture
Joaquim Sérgio Borgato, Maria Cristina Lima Paniago, Erla Mariela Morales-Morgado
e30960
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Parfor and training of basic education teachers
obstacles and potentialities
Adriano de Melo Ferreira, Iria Brzezinski
e24977
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Undergraduate students
school trajectories and choice of profession
Tatiane Kelly Pinto de Carvalho, Elaine Gonçalo Bento, Paulo Roberto de Souza Anastácio, Maraísa Inês de Assis Martins
e31790
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Evaluation
the relationship between meaning, conception and procedures
Eliane Brunetto Pertile, Nerli Nonato Ribeiro Mori
e34246
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Brasília Park Schools
dialogues with the academic production
Tayanne da Costa Freitas, Ingrid Dittrich Wiggers
e26429
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The tensions of the beginning of the teaching career
Flavia Aparecida Machado Fortes, Adair Mendes Nacarato
e32069
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Teacher training plans in Argentina (2007-2019)
a reading from the political dimension
Raúl Piazzentino, Luciana Rita Tourn
e27688
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Biopolitics, precariousness and education
a thought essay with Butler and Foucault
Robson Guedes da Silva
e32333
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Sonorous atmosphere
listening experiences in three shopping malls in Medellín
Edilberto Hernández González, Wilde María Salazar Vargas
e28583
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Compulsory education in early childhood
advances and issues in the Brazilian scenario
Rafaela Louise Silva Vilela, Alice Coutinho da Trindade
e32969
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Critical literacy
contributions of Paulo Freire and of the new literacy studies
Maria do Socorro Alencar Nunes Macedo, Ana Caroline de Almeida, Magda Dezotti
e29785
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The social representations of black children about color in a school context
Antonio Matheus do Rosário Corrêa, Raquel Amorim dos Santos
e33513
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The Youth and Adult Education and the BNCC for Elementary School
Gilvan Charles Cerqueira de Araújo, Leda Regina Bitencourt da Silva, Lilian Cristina da Ponte e Sousa Sena
e30582
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Democratization of the basic education in the municipality of Sao Paulo (2013-2016)
Renata Maria Moschen Nascente, Vagnum Dias da Silva
e24702
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Feminine formation at domestic school dona Júlia - Cuiabá-MT (1946-1949)
Gabriella Moura da Silva, Nilce Vieira Campos Ferreira
e31382
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“Do you know why we write? To be loved” - Foucault and the archives
Célia Ratusniak, Maria Rita de Assis César
e34075
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Configurations of military school culture
relationships of meanings with young students
Márcia Cristina Rodrigues da Silva Coffani, Cleomar Ferreira Gomes
e26204
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Disputes for the public school
historic contributions to think about teaching work
Deise Ramos da Rocha, Álvaro Luiz Moreira Hypolito
e31908
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Superior education in decay time
analysis from the teacher's opinion
Érica Elena Avdzejus, Maria Teresa Franco Ribeiro
e32224
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Platform studies
dimensions and problems of the phenomenon in education
Eduardo Santos Junqueira Rodrigues
e28150
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“Being a student” in the university education
values aspects from the students’ perspective experience
José Leonardo Rolim de Lima Severo, Gabriela da Nóbrega Carreiro, Maristela Silva de Morais, Camila de Lourdes Cavalcanti Paiva, Ravi Cajú Duré
32512
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Youth and adult education, learning and creativity
a case study
Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozek
e29207
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The continuous formation in the State of Mato Grosso
a look at the official narratives
Rosimeire Dias de Camargo, Filomena Maria de Arruda Monteiro
e30545
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Umbanda’s practices as community of long-term learning in Paraná, Brazil
Jefferson Olivatto da Silva, Thais Rodrigues dos Santos
e23809
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Towards the Learning Society
analysis of ICTs and educational skills
Rafael M. Hernández-Carrera, José M. Bautista-Vallejo, Ignacio Vieira-Fernández
e31179
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
School dropout, poverty and starvation
biography of a neglected youth
Lia Machado Fiuza Fialho, Josabete Bezerra Cacau Amorim
e31794
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Writing of stories
a strategy to enhance the writing process in children
Marly Dayana Daza Martínez, Rodolfo Villanueva Meneses
e34605
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
The dimension of autonomy in extension practices in popular education
Ione Gomes da Silva, Bruno Oliveira de Botelho, Pedro José Santos Carneiro Cruz, Aline Maria Batista Machado
e28953
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Interviews
Art and comprehensive education in the historical-critical conception
an interview with Demerval Saviani
Rebeca Amorim, Cássia Ferri
e32336
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Critical ethnography in educational research
interview with professor Jefferson Mainardes
Camila Bourguignon de Lima, Angelo Eduardo Rocha, Jussara Ayres Bourguignon
e33753
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Docência, tecnologias e sociedade neoliberal
um diálogo com o professor Acir Mário Karwoski
Evandro Salvador Alves de Oliveira, Júlio Henrique Cunha Neto, Henrique Carivaldo de Miranda Neto, Sálua Cecílio
e26484
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Book reviews
A mudança do imaterial
a internet chegou, e agora?
Caio Pinheiro Della Giustina
e25549
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossier: Tempo de pausa ou de crise?
Technological rationality and the education of children’s bodies in times of pandemic
Luciane Paiva Alves de Oliveira
e36330
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Quilombola childhood between the pandemic crisis and the political invisibility
resistance and education in course
Luciete Bastos
e33972
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Childhood in pandemic times
what about the curriculum and pedagogical practices?
Ana Paula Braz Maletta, Maria Manuela Martinho Ferreira, Catarina Almeida Tomás
e34110
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
From the presential to the emergential remote
transits of early childhood education in the pandemic
Michelle Prazeres, Carolina Gil, Tatiana Luz-Carvalho
e36262
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Early childhood education, the SAEB and the context generated by Covid-19
Virgínia Cecília da Rocha Louzada
e33949
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Childhood and pandemic
knowledge on radio waves in Parintins/AM
Luciane Maria Schlindwein, Patrícia dos Santos Trindade, Gyane Karol Santana Leal
e33999
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Assumir a infância e a educação como prioridades (apresentação)
Lisandra Ogg Gomes, Monique Aparecida Voltarelli
e34622
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
From invisibility to stigmatization? Sociology of adultism in times of pandemic
Iván Rodríguez-Pascual
e36364
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
"Babies must be included!" Directions and bets in the dialogue with women-mothers
Maria Nazareth de Souza Salutto de Mattos
e33976
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Childhood migration and pandemic
the Latin American crisis
Monique Aparecida Voltarelli, Iskra Pavez Soto, Joanna Derby
e36298
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Italy and Brazil in lockdown
context to silencing little children?
Lisandra Ogg Gomes, Maria Aparecida Antero Correia, Giuseppina Messetti
e33954
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Circle time
children's daily experiences in the context of the pandemic
Patricia Gonçalves Nery
e36176
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview)
Monique Aparecida Voltarelli, Lisandra Ogg Gomes
e33253
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Everyday fragments: childhoods in focus (book review)
Sônia Maria Milone de Freitas Travassos
e33935
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Narratives “in opposition” of rural children amid the COVID-19 pandemic
Cláudia Vianna de Melo, Bárbara de Oliveira Gonçalves
e33977
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by