Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez)
Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez)
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019
Published:
2019-03-29
Articles
Spaces and times of schooling: marks of disciplinary devices
Monique Cristina Francener Hammes Schüt, Gicele Maria Cervi
e21867
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
O meu pé de laranja-lima
uma autobiografia de formação (Bildungsroman) em descoberta
Jordana Corrêa, Neiva Afonso Oliveira
e19956
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Senses and potentialities of the (auto)ethnographic record in the biographic-narrative research.
Jonathan Aguirre, Luis Porta
e20077
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Babies in the kindergarten collective group: meetings and provocations redirecting the pedagogy duties
Carolina Gobbato, Maria Carmen Silveira Barbosa
e22358
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The construction of teaching learning: hearing licensing in supervised curriculum internship
Lidiane Limana Puiati Pagliarin, Ivone Maria Mendes Silva
e24016
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Abordaje Triangular. Estudio crítico
Hamlet Fernández Díaz
e23379
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Obrigatoriedade de matrícula na pré-escola: análise do ponto de vista das famílias
Aliandra Cristina Mesomo Lira, Leandra Souza Machado
e26433
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Implantação da disciplina Estudo de Problemas Brasileiros na UFPR (1968-1975)
Rudimar Gomes Bertotti, Rosa Lydia Teixeira Corrêa
e23069
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A retomada da Educação Profissional - O caso da Formulação do Pronatec
Fabiana Carvalho da Silva Bispo
e26422
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
As redes de práticas educativas inovadoras no Brasil
Gabriela Freitas de Almeida
e26425
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Pedagogical intervention cultures on the recognition of the right to education
Nilda Stecanela, Caroline Caldas Lemons
e22498
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê: Ciência, Educação e Sociedade
Editorial – Dossiê Ciência, Educação e Sociedade (apresentação)
Graciella Watanabe, Ivã Gurgel
e20096
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Menos pode ser mais: do decrescimento e descomplexificação à complexidade
José Eduardo García Díaz, Giselle Watanabe
e19699
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A sociedade de risco e a noção de cidadania: desafios para a educação científica e tecnológica
Maurício Pietrocola, Carolina Rodrigues de Souza
e19844
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Por uma educação científica que problematize a mídia
Danilo Cardoso, Ivã Gurgel
e19850
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Ensaio sobre as relações entre Educação, Ciência e Sociedade a partir da perspectiva do desenvolvimento humano
Juliano Camillo, Cristiano Rodrigues de Mattos
e19851
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Não Neutralidade da Ciência-Tecnologia: verbalizações necessárias para potencializar a constituição de uma cultura de participação
Suiane Ewerling da Rosa, Roseline Beatriz Strieder
e19701
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
BERRO! Uma educação transviada em química
Allan Moreira Xavier
e19702
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
O Levantamento Preliminar na seleção de Questões Sociocientíficas: o exemplo do areial em Olivença/BA
Valéria Bonfim Santos, Josenilda Assunção, Manuela Gomes Bomfim, Jeruza Rocha Lima Arcanjo, Simoni Tormohlen Gehlen
e21011
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Controvérsias sócio-científicas e relações de poder: desafios de sua inserção segundo futuros professores de ciências
Graciella Watanabe, Pedro Guilherme Rocha dos Reis
e21585
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Eixos de convergência da alfabetização científica e técnica no ensino médio integrado
Sebastião Rodrigues-Moura, Licurgo Peixoto de Brito
e21586
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Indicators of scientific literacy of teachers in service
biochemistry as a formative context
Giovanni Scataglia Botelho Paz, Paulo de Avila, Sérgio Henrique Bezerra de Sousa Leal
e21587
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Alfabetização científica e a construção de concepções na contexto de formação de professores
Patrícia da Silva Sessa, Júlio Carvalho de Paiva, Emile Ferreira da Cunha Casasco, João Rodrigo Santos da Silva
e21588
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê: Educação Matemática
Apresentação
Geraldo Eustáquio Moreira
e23178
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Touch-and-go as an inclusive education strategy in case of visual impairment
Adriano Bressane, Geraldo Eustáquio Moreira, Sandra Bizarria Lopes Villanueva
e23066
PDF
HTML
The experts and the production of knowledge for teaching
first studies of the Lydia Lamparelli arquives
André Francisco de Almeida; Wagner Rodrigues Valente
e23109
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
PIBID: Insertion of future teachers of mathematics in school education with a view to minimizing the clash with reality
Douglas da Silva Tinti, Ana Lúcia Manrique
e23110
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
The study of the limit of a function
what did the students say?
Maria Bethânia Sardeiro dos Santos, Saddo Ag Almouloud
e21852
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The cultural policy of mathematical textbooks
a guide to transforming students into neoliberal citizens
Marcio Antonio da Silva
e21853
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
MATHEMATICS AND THE INCLUSION OF THE OTHER
Deise Aparecida Peralta, Harryson Júnio Lessa Gonçalves
e21854
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Perspectivas em etnomatemática para a formação e atuação docente na Educação de Jovens e Adultos
Adriano Vargas Freitas
e23165
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Experiences of students in calculus 1
Sonia Maria da Silva Junqueira, Ana Lúcia Manrique
e23172
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Group of studies in the initial training of math teachers
Luciano Feliciano de Lima
e23199
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
Anabela Cruz-Santos, Maria Helena Martinho
e23252
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê: Currículo e Avaliação da Aprendizagem
Currículo e Avaliação da Aprendizagem: Políticas e Práticas na sua relação com a Melhoria (apresentação)
Carlinda Leite, Preciosa Fernandes, Paulo Marinho
e23943
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Políticas de Autonomía Curricular y Mejora de la Escuela
Antonio Bolívar
e23779
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Curriculum policies in Portugal: Conceptions and practices
Adriana Cavalcanti dos Santos, Carlinda Leite
e23562
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Policy for enhancing Pasifika learner achievement in New Zealand: Supports and challenges
Robin Averill, Fuapepe Rimoni
e23780
PDF
HTML
The incalibrable socio-emotional competence
Guilherme Augusto Rezende Lemos, Elizabeth Macedo
e24582
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Avaliações externas e aprendizagens dos alunos: uma reflexão crítica
Domingos Fernandes
e24579
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Curricular practices and learning assessment: Contributions to improvement
Ivone Sá, Fátima Sousa-Pereira
e23797
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Curricular-evaluative practices: To invent daily considering the movements of influence
Priscila Maria Vieira dos Santos Magalhães, Lucinalva Andrade Ataide de Almeida, Carla Patrícia Acioli Lins
e23795
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Assessment of learning in the context of curricular accountability policies
José Augusto Pacheco, Ila Beatriz Maia
e23778
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Assessment for learning in English and Mathematics in secondary education
Isabel Vieira, Leonor Santos
e23798
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A avaliação formativa do desempenho do ensino
Dylan Wiliam
e24275
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Coreografías didácticas institucionales y calidad de la enseñanza
Miguel A. Zabalza Beraza; María Ainhoa Zabalza Cerdeiriña
e24586
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Examining Performance Assessment: Illuminating Teacher Development and The Construction of a Profession
Rebecca Buchanan
e23796
PDF
HTML
Formação de professores e reformas curriculares: entre projeções e normatividade
Geniana dos Santos, Veronica Borges, Alice Casimiro Lopes
e26200
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Interviews
Entrevista com Monica Ribeiro da Silva
a contrarreforma do ensino médio
Leonara Margotto Tartaglia, Erineusa Maria da Silva
e19720
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Book reviews
As dimensões do ensino e da aprendizagem nos processos avaliativos do Ensino Superior
Carla Cristine Tramontina
e23134
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by