Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 (2018): Revista Linhas Críticas v.24
Vol. 24 (2018): Revista Linhas Críticas v.24
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v24i0
Published:
2018-11-20
Editorial
Notas sobre a formação na pós-graduação e os impactos no trabalho de edição
Rodrigo Matos-de-Souza
e23278
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê: Narrativas, educação e saúde: o sujeito na cidade
Apresentação
narrativas, educação e saúde o sujeito na cidade
Elizeu Clementino de Souza, Christine Delory-Momberger
e20274
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Réapprendre la vie
Un exister dans le temps d’après
Christine Delory-Momberger
e18990
PDF (Français (Canada))
HTML (Português (Brasil))
A life in "chronic condition of disease"
Raquel Alvarenga Sena Venera, Roberta Fernanda Buriti
e18991
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Life stories and multiple sclerosis
biographical work and training of expert patients in France
Camila Aloisio Alves
e18992
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Post-it
Biographical narratives and chronic diseases
Elizeu Clementino de Souza
e18956
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Posithive narratives
vulnerability of women to hiv / aids in heterosexual conjugality relationships
Patrícia Chaves do Nascimento, Luciana Kind
e18957
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The look of the others about obesity
a learning about the rejection
Kênya Lima de Araújo, Maria do Carmo Soares de Freitas, Paulo Gilvane Lopes Pena
e18958
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Where are the others?
Changes and permanences in the social networks of support and care of quadriplegics
Juliana Freitas, Lívia Fialho Costa
e18961
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Inclure les enfants autistes en milieu ordinaire.
Quelle relation entre agir, formation et identité professionnelle des enseignants de lettres ?
Anne Dizerbo
e18965
PDF (Français (Canada))
HTML (Português (Brasil))
Narratives of teaching experiences in hospital class
teaching learning
Maria da Conceição Passeggi, Simone Maria da Rocha
e18969
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
What teachers have to count on his training and action in hospital classroom
Cristiane Nobre Nunes, Ecleide Cunico Furlanetto
e18967
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Performance of nursing in schools from the perspective of primary education teachers
Neire Aparecida Machado Scarpini, Wanderlei Abadio Oliveira, Marta Angélica Iossi Silva, Luciane Sá de Andrade, Marlene Fagundes Carvalho Gonçalves
e18968
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The professional gesture in psychiatry
a discussion of standards in multiple dimensions
Enio Rodrigues da Silva, Daisy Moreira Cunha
e18974
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Narrative experiences
an account of health education
Patrícia Martins Goulart, Luciane Maria Pezzato, Virgínia Junqueira
e18978
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Experience of self-care in training processes
a hermeneutic phenomenological analysis
Clara Maria Miranda de Sousa, Marcelo Silva de Souza Ribeiro, Tamires de Lima Sousa Santos
e18984
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê Didática desenvolvimental: diferentes concepções histórico-culturais
Uma introdução à Didática Desenvolvimental soviética e suas diferentes interpretações no âmbito Latino-americano (Brasil, Cuba e México)
(apresentação)
Roberto Valdés Puentes, Andréa Maturano Longarezi
e23823
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Galperin revisited from complex thinking: self-organization of human learning-development
Gloria Fariñas León
e20243
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Orientación para la formación de la conciencia gramatical en la educación primaria
Daniel Rosas Alvarez, Yulia Solovieva
e20207
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Control and self-regulation of learning according to P. Ya. Galperin
Isauro Beltrán Núñez, Magda Maria Pinheiro de Melo, Paulo Gonçalo Farias Gonçalves
e19721
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Developmental teaching of the activity: an introduction to the study of the Zankovian system (1957-1977)
Roberto Valdés Puentes, Orlando Fernández Aquino
e20106
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Didática desenvolvimental e políticas educacionais para a escola no Brasil
Raquel A. Marra da Madeira Freitas, José Carlos Libâneo
e21850
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Systematization of the multiplication table in two teaching propositions
Josélia Euzébio da Rosa, Ediséia Suethe Faust Hobold
e20109
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Atividade Orientadora de Ensino
fundamentos
Manoel Oriosvaldo de Moura, Elaine Sampaio Araujo, Maria Isabel Batista Serrão
e19817
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Outcomes of the Teaching Teaching Activity for the organization of teaching and research on pedagogical activity
Wellington Lima Cedro, Vanessa Dias Moretti, Sílvia Pereira Gonzaga de Moraes
e21851
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Possible units for a developer and dialectical obutchénie
Andréa Maturano Longarezi, Walêska Dayse Dias de Sousa
e19815
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Didactic principles and movements for an “Obutchénie per Units”
Patrícia Lopes Jorge Franco, Leandro Montandon de Araújo Souza, Bianca de Carvalho Ferola
e19820
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Articles
Digital culture versus pedagogical authority
trends and challenges
Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte
e18993
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Pedagogical work with narratives
processes of authorship and aesthetic relations
Paula Gomes de Oliveira
e18987
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
A questão do exílio em Theodor Adorno e Paulo Freire
Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte
e19689
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
La doble visión de la educación permanente: dos perspectivas analíticas
Peter Alheit, Rafael M. Hernández-Carrera
e19170
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
The (re)production of the culture of teachers in the school culture: emics-etics categories in the understanding of the daily actions of teachers
Paulo Marinho, Marinaide Freitas
e19717
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Interviews
Produção de conhecimento e atitude política
o princípio científico e educativo da pesquisa - Uma entrevista com Pedro Demo
Eunice Andrade de Oliveira Menezes
e21848
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by