Visual research in Environmental Education: audiovisual production as an investigative procedure

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202240745

Keywords:

Environmental Education, Language and Education, State of Knowledge

Abstract

As part of a doctorade that will be completed in 2023, we share some of its first results: the state of knowledge about research practice in the field of Environmental Education on works tha use audiovisual production as a research procedure. From the study that initially opened up to other areas of knowledge, giving access to authors, theories, methods and research topics, we focused on the field of Environmental Education, concluding that it has a large epistemic gap on the subject so far.

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Author Biographies

Rachel Hidalgo, Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande, RS, Brasil

Mestre em Educação Ambiental pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG) (2019). Doutoranda em Educação Ambiental pela FURG. Integrante do Grupo de Pesquisa e Estudos em Educação e Gestão Ambiental, Mudanças Climáticas e os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável (Ribombo). E-mail: rachelhidalgomz@gmail.com

José Vicente de Freitas, Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande, RS, Brasil

Doutor em História pela Universidade Estadual Paulista (1998). Professor titular da Universidade Federal do Rio Grande. Líder do Grupo de Pesquisa e Estudos em Educação e Gestão Ambiental, Mudanças Climáticas e os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável (Ribombo). E-mail: jvfreitas45@gmail.com

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Published

2022-03-29

How to Cite

Hidalgo, R., & Freitas, J. V. de. (2022). Visual research in Environmental Education: audiovisual production as an investigative procedure. Linhas Críticas, 28, e40745. https://doi.org/10.26512/lc28202240745

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