Teaching manuals and the place of the teacher of Portuguese as a Second Language
Keywords:
Portuguese for foreigners, Portuguese textbooks, Discourse analysisAbstract
The present work analyzes the institutionalization process of the Portuguese language in immigrant schools in Brazil, promoting a reflection on the relationship between teaching manuals and textbooks. It also discusses the place of the teacher of Portuguese as a Second Language.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2005-12-01
How to Cite
Pacheco, D. G. L. da C., & Medeiros, V. G. de . (2005). Teaching manuals and the place of the teacher of Portuguese as a Second Language. Revista Horizontes De Linguistica Aplicada, 4(2), 23–34. Retrieved from https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/30034
Issue
Section
Artigos
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.