Superior education in decay time

analysis from the teacher's opinion

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32224

Keywords:

Precariousness, Teaching, University education

Abstract

This paper presents how teachers perceive changes in work conditions, assuming precariousness and considering the scenario from the 1990s, considering the specificities of public and private HEIs in Salvador/BA and the primary data collected was analyzed through the Discourse of the Collective Subject. It was noticed that after the managerial reform, where the University assumed the hegemonic logic, the discourse becomes unique. Thus, there was disengagement in relation to a shared world that prevents the creation of lasting bonds, favoring the obsolescence of values such as responsibility, respect and solidarity on the part of the teachers analyzed.

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Author Biographies

Érica Elena Avdzejus, Universidade Federal da Bahia, Brasil

Doutora em Administração, Universidade Federal da Bahia - Escola de Administração (2017). Professora Assistente da Universidade do Estado da Bahia. Membro do grupo de pesquisa: Autoestima, Precarização e Trabalho do Campus XIX - UNEB. E-mail: ericavdzejus@hotmail.com

Maria Teresa Franco Ribeiro, Universidade Federal da Bahia, Brasil

Pós-doutorado no IHEAL - Université Paris III Sorbonne Nouvelle (2007). Professora Titular da Universidade Federal da Bahia. Membro do Instituto Voçoroca em Nazareno-Minas Gerais, com projetos voltados à recuperação e preservação do solo e da água. Membro fundador do LABMUNDO - Laboratório de Políticas Internacionais da EA/UFBA. E-mail: mariatribeiro@uol.com.br

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Published

2020-11-23

How to Cite

Avdzejus, Érica E., & Franco Ribeiro, M. T. (2020). Superior education in decay time: analysis from the teacher’s opinion. Linhas Críticas, 26, e32224. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32224

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