The construction of teaching learning: hearing licensing in supervised curriculum internship

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.24016

Keywords:

Teacher education, Teacher's learning, Formative processes and contexts

Abstract

The aim of the research was to understand how teaching learning occurs in pedagogy students, highlighting the processes and formative contexts (ILLERIS, 2013; LAVE, 2013) that made learning possible. The sources of information were narratives constructed in focus groups by academics in their first supervised curricular internship in basic education. In summary, the learning emphasized was the knowledge of the subjects with which they worked and the understanding of teaching as a profession. The most cited learning contexts were university and school. In synthesis, there are several learning processes being (re) constructed, originating from both individual processes and also from interactions with other subjects.

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Author Biographies

Lidiane Limana Puiati Pagliarin, Universidade Federal da Fronteira Sul

É mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (2014) e doutoranda em Educação na Universidade de Passo Fundo - UPF. Atuou como professora da educação básica e atualmente é professora de diversos cursos de licenciatura da Universidade Federal da Fronteira Sul - UFFS, Campus Erechim. Centra seus estudos nas seguintes temáticas: formação de professores, políticas educacionais, aprendizagem da docência, docência na educação superior. E-mail: lidiane.puiati@uffs.edu.br

Ivone Maria Mendes Silva, Universidade Federal da Fronteira Sul

É doutora em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano pela Universidade de São Paulo - USP (2013). Atualmente é professora adjunta na Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), Campus E rechim/RS, onde atua no Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas, no Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação e no curso de licenciatura em Pedagogia. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em formação de Professores, processos de escolarização e políticas públicas voltadas ao espaço escolar. E-mail: ivonemmds@gmail.com

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Published

2019-11-22

How to Cite

Pagliarin, L. L. P., & Silva, I. M. M. (2019). The construction of teaching learning: hearing licensing in supervised curriculum internship. Linhas Críticas, 25, e24016. https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.24016

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