Currículo e Avaliação da Aprendizagem: Políticas e Práticas na sua relação com a Melhoria (apresentação)
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.23943Keywords:
Currículo, Avaliação da Aprendizagem, Políticas, PráticasAbstract
Políticas de educação e de avaliação das aprendizagens têm seguido distintos sentidos embora, de um modo geral, todas justificadas para promoverem melhorias, face ao reconhecimento da complexidade que atravessa a sociedade em geral e os sistemas educativos, em particular.
Downloads
References
Bolívar, A. (2012). Melhorar os processos e os resultados educativos. O que nos ensina a investigação.V. N. Gaia: Fundação Manuel Leão.
Bolívar, A. (2017). El mejoramiento de la escuela: líneas actuales de investigación, Revista Portuguesa de Pedagogia, Vol. 51, Nº 2, 5-27, https://doi.org/10.14195/1647 8614_51 2_1
Leite, C. & Fernandes, P. (2014). Avaliação, qualidade e equidade. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas), 19(2), 421-438.
Leite, C. (2002). O currículo e o multiculturalismo no sistema educativo português. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian.
Northouse, P.G. (2009). Leadership: theory and practice (5th ed.). Los Angeles: Sage Publications.
Northouse, P.G. (2013). Leadership: theory and practice. Thousand Oaks, CA.: Sage.
Sampaio, M. & Leite, C. (2015). A territorialização das políticas educativas e a justiça curricular: o caso TEIP em Portugal, Currículo sem Fronteiras, v. 15, n. 3, p. 715-740
Silva, T. T. (1992). O que produz e o que reproduz em educação, Porto Alegre: Artes Médicas.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Linhas Críticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-Authors maintains the copyright and grants the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
-Authorers are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of published work (See The Effect of Free Access).