A brief consideration of the "WA" particle of the Japanese language from the point of view of its multiple perspectives - in teaching grammar as SLA/Foreign language acquisition
Keywords:
SLA/Foreign language acquisition, multiple linguistic perspectives, Japanese Language’s grammar teaching, Japanese grammatical particleAbstract
The grammar in the restrict sense (i.e., the morpho-syntactic factors) is fundamental for the SLA/foreign language acquisition and teaching, but it is also necessary to consider it from the multiple linguistic perspectives as a semantic, pragmatic-functional and cognitive perspective in order for not only the teacher to be able to outline the peculiar and complex characteristics of a linguistic phenomenon more completely and firmly, but also for the learner to be able to understand them clearly and systematically.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.