Precariousness and uncertainties

teaching work of the beginning teacher in times of Covid-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc27202139036

Keywords:

Beginning teacher, Remote teaching, Experience

Abstract

This article presents the results of a survey carried out with 84 beginning teachers working in Basic Education and Higher Education, from 15 Brazilian states. The study aimed to unveil the experiences of teachers at the beginning of their careers in the current context of Emergency Remote Education (ERE), due to Covid-19. To obtain the data, a questionnaire made available via Google Forms on social network was used. For data analysis, Content Analysis was used (Bardin, 2016). The research reveals that the long hours of work in precarious conditions have generated intense emotional exhaustion, leading to a process of exhaustion and emotional illness.

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Author Biographies

Flavia Wegrzyn Magrinelli Martinez, Universidade Estadual do Norte do Paraná, Jacarezinho, PR, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (2019). Professora na Universidade Estadual do Norte do Paraná, Campus de Jacarezinho, Paraná. Líder do Grupo de Pesquisa em Educação (GEPE). Membra do Grupo de Pesquisa sobre Trabalho Docente (GEPTRADO) E-mail: fwmartinez@uenp.edu.br

Analígia Miranda da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Corumbá, MS, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Estadual Paulista (2016). Professora Adjunta na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Membra do Grupo de Pesquisa em Educação (GEPE). E-mail: analigia.miranda@ufms.br

Ana Caroline Oliveira Costa, Universidade Estadual do Norte do Paraná, Jacarezinho, PR, Brasil

Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Unina (2021). Membra do Grupo de Estudos e Pesquisa em Educação (GEPE/UENP). E-mail: caoliveira1683@gmail.com

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Published

2021-10-01

How to Cite

Martinez, F. W. M., Silva, A. M. da, & Costa, A. C. O. (2021). Precariousness and uncertainties: teaching work of the beginning teacher in times of Covid-19. Linhas Críticas, 27, e39036. https://doi.org/10.26512/lc27202139036

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