A theoretical/didactic model of the textual genre regulated public debate

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/rhla.v22i1.45537

Keywords:

Ruled public debate, Theoretical/didactic model of gender, Textual genres

Abstract

The objective of this article is to present a theoretical/didactic model of the textual genre regulated public debate, elaborated from the theoretical-methodological contribution of Sociodiscursive Interactionism. Modeling is a first procedure to be carried out so that a genre that exists in society can be transformed into an object of teaching, since the model makes known the elements that characterize a genre. Thus, the theoretical/didactic model on display presents the socio-communicative, discursive, linguistic-discursive and multisemiotic elements that constitute the debate, since there are some variations. Our interest is in knowing the regulated public debate, conceived as a tool that helps individuals to discuss controversial subjects in a regulated way.

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Author Biographies

Marilúcia dos Santos Domingos Striquer, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Possui graduação em Letras pela Faculdade Estadual de Filosofia Ciênicas e Letras de Cornélio Procópio (1991), mestrado em Letras pela Universidade Estadual de Maringá (2007) e doutorado em Estudos da Linguagem - Univesidade Estadual de Londrina (2013). Atualmente é professora da Universidade Estadual do Norte do Paraná, campus Cornélio Procópio. Tem experiência na área de Linguística, atuando principalmente nos seguintes temas: formação docente inicial e continuada; ensino dos gêneros discursivos/textuais na perspectiva do Interacionismo Sociodiscursivo (ISD). Professora permante do Mestrado Profissional em Letras (PROFLETRAS) UENP e do Mestrado Profissional em Ensino (PPGEN) UENP. 

Angelita Fernandes da Silva, Secretaria da Educação do Estado do Paraná

Mestre em Letras. Professora da Secretaria Estadual de Educação do Paraná.

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Published

2023-06-13

How to Cite

Striquer, M. dos S. D., & Silva, A. F. da. (2023). A theoretical/didactic model of the textual genre regulated public debate. Revista Horizontes De Linguistica Aplicada, 22(1), AG6. https://doi.org/10.26512/rhla.v22i1.45537