The role of the unconscious in the acquisition of more than one foreign language
Keywords:
more than one foreign language acquisition, cognitive psychology, the unconscious mindAbstract
The purpose of this paper is to present the principles and implications of the Cognitive chain-reaction theory in foreign language learning/acquisitions (Fernandes-Boëchat 2000). The principles underlying this cognitive theory are related to what occurs in the learner’s mind, at an unconscious level, as far as starting to learn a second, third or more is concerned. The cognitive theory proves that each new foreign language learning experience or process is linked, unconsciously, to the learner’s preceding foreign language. In the light of the neuro psycholinguistic findings, learners understand one of the main causes for their difficulties and instead of dropping out of foreign language courses they are motivated to succeed in, they are willing to give it another try.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.