Do we need a Common National Curriculum Base?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v23i50.5054

Keywords:

Common National Curriculum Base, Curriculum, Teacher training

Abstract

Tensions about curriculum are constantly reiterated, with no displacement of the past resurfacing anachronistically in politics. The meanings are generated through the circularity of contexts and the search for hegemony. The condition of openness of meaning is what constitutes the social and allows us to think of the hybridization of recent curricular policies, which have mobilized a status of inexorable authority with regard to standardization. In this context, we have brought to the table meanings that have become hegemonic on the political scene, such as the requirement of a priori competences and skills for the training of both teachers and students.

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Author Biographies

William de Goes Ribeiro, Universidade Federal Fluminense - UFF

William de Goes Ribeiro é bolsista PDJ com apoio do CNPq, doutor em educação pelo PPGE - UFRJ e participa do grupo de pesquisa Currículo, Subjetividade e Diferença (Proped- Uerj), coordenado por Elizabeth Macedo. Professor Adjunto da Universidade Federal Fluminense (UFF) onde é integrante do Grupo de Pesquisas Curriculares (GPeC) do Instituto de Educação de Angra dos Reis (IEAR), coordenado por Clarissa Craveiro. E-mail: wgribeiro@id.uff.br.

Clarissa Bastos Craveiro, Universidade Federal Fluminense - UFF

Clarissa Bastos Craveiro é bolsita PDJ com apoio do CNPq, doutora pelo Proped-Uerj e participa do grupo de pesquisa Políticas de Currículo e cultura (Proped-Uerj), coordenado por Alice Casimiro Lopes. Professora adjunta da Universidade Federal Fluminense (UFF) onde coordena o projeto Identificação docente nas políticas curriculares para formação de professores. E-mail: clarissacraveiro@id.uff.br

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Published

2017-09-05

How to Cite

Ribeiro, W. de G., & Craveiro, C. B. (2017). Do we need a Common National Curriculum Base?. Linhas Críticas, 23(50), 51–69. https://doi.org/10.26512/lc.v23i50.5054

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