Genders and sexualities: a look from municipal education plans

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202245278

Keywords:

Sexualities, Genres, Education, Education Plans

Abstract

This article considers the theme of gender and sexualities from the Municipal Education Plans of Vale do Mamanguape, located in the state of Paraíba. The plans listed as the object of study of this research are the Municipal Education Plans of the cities of Baía da Traição, Curral de Cima, Itapororoca, Jacaraú, Mamanguape, Marcação, Mataraca and Rio Tinto – cities that make up the Vale do Mamanguape. The plans are valid from 2015 to 2025. Our objective is to analyze how the plans have conveyed questions about gender and sexualities and enabled (or not) that this discussion enters the school walls.

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Author Biographies

Joanderson de Oliveira Gomes, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Especialista em Educação e Políticas Públicas pela Universidade Estadual da Paraíba (2020). Mestrando em Educação pela Universidade Federal da Paraíba. Membro do Grupo de Pesquisa História e Memória da Educação da Paraíba. E-mail: joandersonoliveira@hotmail.com

Joseval dos Reis Miranda, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Doutor em Educação pela Universidade de Brasília (2011). Professor da Universidade Federal da Paraíba. E-mail: josevalmiranda@yahoo.com.br

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Published

2022-12-12

How to Cite

Gomes, J. de O., & Miranda, J. dos R. (2022). Genders and sexualities: a look from municipal education plans. Linhas Críticas, 28, e45278. https://doi.org/10.26512/lc28202245278

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