Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202244357

Keywords:

Teacher Training, Internship, Experience

Abstract

We aim to investigate the challenges of interns, Pedagogy students, who worked in schools in the city of a city in the interior of Minas Gerais. We conducted a survey through questionnaires for students who did the non-mandatory internship in this same program. For this study, we rely on authors such as: Pimenta, Borssoi, Lima, Rosa, Weigert and Souza. There are many challenges and difficulties encountered, such as the lack of theoretical support, since they are in the initial periods of the course. Despite that, we perceive knowledge opportunities for professional training.

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Author Biographies

Ludmilla Carneiro Araujo, Centro Universitário Governador Ozanam Coelho, Ubá, MG, Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Federal de Viçosa (2018). Professora no curso de Pedagogia do Centro Universitário Governador Ozanam Coelho. Professora na Educação Básica na Prefeitura Municipal de Ubá. Membro do grupo de estudos Cotidianos em Devir da Universidade Federal de Viçosa e do Grupo de Pesquisas em Gênero, Sexualidade, Educação e Diversidade (GESED), da faculdade de Educação da Universidade Federal de Juiz de Fora. E-mail: ludaraujo55@gmail.com

Simone de Almeida Braga, Centro Universitário Governador Ozanam Coelho, Ubá, MG, Brasil

Pedagoga pelo Centro Universitário Governador Ozanam Coelho (2021). Professora na Educação Básica na Prefeitura Municipal de Ubá. E-mail: simonebraga.07@gmail.com

Bruno Venâncio, Universidade Federal Fluminense, Niterói, RJ, Brasil

Mestre em Educação pela Universidade Federal de São João Del Rei (2017). Doutorando em Educação pela Universidade Federal Fluminense. Membro do grupo de pesquisa Currículo, Cultura e Docência. E-mail: brunovenanciob@gmail.com

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Published

2022-10-20

How to Cite

Araujo, L. C., Braga, S. de A., & Venâncio, B. (2022). Pedagogy students in non-mandatory internship: reflections for teacher training. Linhas Críticas, 28, e44357. https://doi.org/10.26512/lc28202244357

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