Assessment of learning and remote teaching

what do teachers say?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc27202139019

Keywords:

Educational assessment, Remote learning, Educational policy, Basic School Education, School Evaluation Criteria

Abstract

The aim of this article was to identify and to analyze the role of learning assessment during the remote teaching in the teachers’ view from the early years of municipal elementary school of Corumbá/MS in the context of the covid-19 pandemic. The results through an electronic form sent to the 410 professors working at this stage indicate that the professors defend a formative and diagnostic perspective, but the assessment practices are contradictory. Learning assessment, that has taken on a bureaucratic role, proves ineffective for teachers and impoverishes human formation processes, as it does not allow for the critical and conscious appropriation of systematized knowledge.

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Author Biographies

Fabiano Santos, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Corumbá, MS, Brasil

Doutor em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2012). Professor da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Campus do Pantanal. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais, Formação Docente e Educação (GEPEFE). E-mail: santos.fabianoad@gmail.com

Hellen Jaqueline Marques, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Corumbá, MS, Brasil

Doutora em Educação Escolar pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Campus de Araraquara (2017). Professora da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Campus do Pantanal. Vice-Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais, Formação Docente e Educação (GEPEFE). E-mail: hellenjm@gmail.com

Maria Aparecida Dias de Moura, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Corumbá, MS, Brasil

Especialista em Educação Cientifica pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UFMS) (2018). Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFMS, Campus do Pantanal. Gerente de Gestão de Políticas Educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Corumbá, MS. E-mail: cida.ste@gmail.com

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Published

2021-10-28

How to Cite

Santos, F., Marques, H. J., & Moura, M. A. D. de. (2021). Assessment of learning and remote teaching: what do teachers say?. Linhas Críticas, 27, e39019. https://doi.org/10.26512/lc27202139019

Issue

Section

Dossier: Gestão educacional e trabalho pedagógico no contexto de pandemia

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