Self-regulation of learning and academic performance in higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32073

Keywords:

Higher education, Students, Self-regulation, Academic achievement

Abstract

In education, self-regulation involves different aspects of monitoring, volition and actions aimed at achieving goals. The study intended to verify the reliability and validity of an instrument of self-regulation of learning for students of higher education, and to identify how it relates to academic performance. 516 students from Federal Institutes of Brazil participated and answered an online questionnaire. The questionnaire revealed adequate levels of psychometric adjustment and self-regulation explains students' academic performance.

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Author Biographies

Juana de Carvalho Ramos Silva, Universidade de Lisboa, Portugal

Mestre em Educação pelo Instituto Politécnico de Santarém, doutoranda em Psicologia da Educação pela Universidade de Lisboa, bolsista da Fundação para Ciência e Tecnologia, investigadora de temáticas referentes a Psicologia da Educação, especificamente quanto a autorregulação das aprendizagens e feedback no âmbito do Ensino Superior. E-mail: juanasilva@campus.ul.pt

Carolina Fernandes de Carvalho , Universidade de Lisboa, Portugal

Doutorada em Educação na especialidade de Psicologia da Educação pela Universidade de Lisboa, professora no Instituto de Educação desta Universidade e membro integrado da Unidade de Investigação e Desenvolvimento em Educação e Formação. Investigadora em diferentes projetos nacionais e internacionais com vários artigos e capítulos publicados na área da Psicologia da Aprendizagem e do Desenvolvimento. E-mail: cfcarvalho@ie.ulisboa.pt

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Published

2020-10-14

How to Cite

de Carvalho Ramos Silva, J., & Fernandes de Carvalho , C. (2020). Self-regulation of learning and academic performance in higher education. Linhas Críticas, 26, e32073. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32073

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