Indicators of scientific literacy of teachers in service

biochemistry as a formative context

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.21587

Keywords:

Scientific literacy, In service education, Biochemistry

Abstract

In this article, the scientific education knowledge of a group of teachers of chemistry, biology and science was investigated, with special attention to the indicators of scientific literacy. From the offering of a continuing education extension course for this group of teachers, the research data were collected through the audiovisual recording of the classes and subsequent transcription of the same. These data were analyzed according to the indicators of scientific literacy, resulting in the manifestation of most of the expected indicators in each of the analyzed episodes, and the course offered helped in the process of scientific literacy of these professionals. Thus, the main contribution of this work was the identification and analysis of indicators of scientific literacy, in order to incorporate the theoretical framework of research in continuing teacher education.

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Author Biographies

Giovanni Scataglia Botelho Paz, Universidade Federal do ABC

Bacharel em Ciência e Tecnologia, Licenciado em Química e Mestre em Ensino e História das Ciências e da Matemática pela Universidade Federal do ABC. Atualmente é professor de Ciências nos anos finais do Ensino Fundamental  na Prefeitura Municipal de São Paulo.

Paulo de Avila, Universidade Federal do ABC

Doutor em Ciências (área Bioquímica), Bacharel e Licenciado em Química pelo Instituto de Química da Universidade de São Paulo. Atualmente é Professor na Universidade Federal do ABC.

Sérgio Henrique Bezerra de Sousa Leal, Universidade Federal do ABC

Licenciado em Química, Bacharel em Química com Atribuições Tecnológicas pela Universidade Federal do Piauí, Doutor em Química pela Universidade Federal de São Carlos e realizou estágio de pós-doutorado na área de Ensino de Química no Instituto de Química da Universidade de São Paulo. Atualmente é Professor Associado II na Universidade Federal do ABC.

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Published

2019-02-11

How to Cite

Paz, G. S. B., Avila, P. de, & Leal, S. H. B. de S. (2019). Indicators of scientific literacy of teachers in service: biochemistry as a formative context. Linhas Críticas, 25, e21587. https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.21587

Issue

Section

Dossiê: Ciência, Educação e Sociedade

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