Curricular movement for the practice of teaching of students-teachers in training

Authors

  • Lucinalva Andrade Ataíde de Almeida Universidade Federal de Pernambuco - UFPE
  • Janssen Felipe da Silva Universidade Federal de Pernambuco - UFPE
  • Carla Patrícia Acioli Lins Universidade Federal de Pernambuco - UFPE

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v21i46.4691

Keywords:

Experienced program;, Training;, Curricular policies

Abstract

This article aims to analyze the curriculum lived contribution of initial training in pedagogy course for teaching students / teachers and to discuss the issue, we take as a theoretical lens, among others, Ball (2006) and Bourdoncle (1991). And as data collection procedure semi-structured interviews, using Discourse Analysis (Orlandi, 2010), considering the analysis of the statements of the speech as a symbolic production. The results showed that the lived curriculum allows the approximation of the theoretical discussions with the demands of the field by establishing dialogue between theory and practice and the teacher professionalization process.

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Author Biographies

Lucinalva Andrade Ataíde de Almeida, Universidade Federal de Pernambuco - UFPE

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), com doutorado-sanduíche na Universidade do Porto e professora do Programa de Pós-Graduação de Educação Contemporânea da UFPE ”“ Centro Acadêmico do Agreste (CAA).

Janssen Felipe da Silva, Universidade Federal de Pernambuco - UFPE

Doutor em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) e professor do Programa de Pós-Graduação de Educação Contemporânea da UFPE ”“ Centro Acadêmico do Agreste (CAA).

Carla Patrícia Acioli Lins, Universidade Federal de Pernambuco - UFPE

Doutora em Sociologia pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) e professora do Núcleo de Formação Docente da UFPE, Centro Acadêmico do Agreste (CAA).

References

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Published

2016-02-05

How to Cite

Almeida, L. A. A. de, Silva, J. F. da, & Lins, C. P. A. (2016). Curricular movement for the practice of teaching of students-teachers in training. Linhas Críticas, 21(46), 645–664. https://doi.org/10.26512/lc.v21i46.4691

Issue

Section

Dossiê 2015: Formação de Professores: propostas e concepções

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