Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education

Authors

  • Carolina Machado Castelli Universidade Federal de Pelotas - UFPel
  • Maria de Fátima Cóssio Universidade Federal de Pelotas - UFPel
  • Ana Cristina Coll Delgado Universidade Federal de Pelotas - UFPel

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v21i45.4570

Keywords:

Educational policies;, Early childhood education;, Right to education

Abstract

Discussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions.

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Author Biographies

Carolina Machado Castelli, Universidade Federal de Pelotas - UFPel

Doutoranda em educação pela Universidade Federal de Pelotas e integrante do grupo de pesquisa Crianças, Infâncias e Culturas. 

Maria de Fátima Cóssio, Universidade Federal de Pelotas - UFPel

Doutora em educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, professora Faculdade de Educação da Universidade Federal de Pelotas e integrante do grupo de pesquisa em Gestão, Currículo e Políticas Educativas. 

Ana Cristina Coll Delgado, Universidade Federal de Pelotas - UFPel

Doutora em educação pela Universidade Federal Fluminense, professora do curso de pedagogia e do curso de pós-graduação em educação da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Pelotas e líder do grupo de pesquisa Crianças, Infâncias e Culturas.

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Published

2015-10-31

How to Cite

Castelli, C. M., Cóssio, M. de F., & Delgado, A. C. C. (2015). Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education. Linhas Críticas, 21(45), 405–424. https://doi.org/10.26512/lc.v21i45.4570