Environmental education in the continued education of teachers: shared construction practices

Authors

  • Rossano André Dal-Farra Universidade Luterana do Brasil
  • Mariela Valduga Rede pública de ensino de Encantado/RS

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v18i36.3950

Keywords:

Environmental education, Teacher education, Science education, Continued education of teachers, Elementary school

Abstract

The several interfaces between global and local aspects in environmental education require the development of teachers’ education practices with the active participation of the teachers, providing subsidies for the implementation of activities. From this perspective, this text discusses the presuppostions underlying the actions based on conceptual, attitudinal and procedural aspects, indicating the need for including the diversity of teachers’ experiences in the construction of shared practices of continued teacher education. Additionally, the importance of including specific theoretical studies related to natural sciences, in line with the level of education in which teachers work, is approached.

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Author Biographies

Rossano André Dal-Farra, Universidade Luterana do Brasil

Graduado em Licenciatura em Ciências-Biologia e Medicina Veterinária. Mestre em Zootecnia-Melhoramento Genético Animal. Doutor em Educação. Professor e pesquisador na Universidade Luterana do Brasil. Atua no Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática da ULBRA. Tem experiência em pesquisa na Área de Ensino de Ciências e em Genética, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação, Ensino de Ciências, Educação Científica e História da Ciência. 

Mariela Valduga, Rede pública de ensino de Encantado/RS

Licenciatura em Ciências Biológicas. Especialização em Novas Tecnologias e Metodologias em Ensino de Ciêncais

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Published

2012-09-10

How to Cite

Dal-Farra, R. A., & Valduga, M. (2012). Environmental education in the continued education of teachers: shared construction practices. Linhas Críticas, 18(36), 395–415. https://doi.org/10.26512/lc.v18i36.3950

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