DTICE oriented to individuals with LD

a narrative review and its indication

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.36040

Keywords:

Digital Technologies of Information, Communication and Expression, Learning Disorders, Educational Strategies

Abstract

In this present work was carried out a narrative review on the theme Digital Technologies of Information, Communication and Expression (DTICE) applied to the pedagogical support to individuals with Learning Disorders (LD). It is a research in the form of bibliographic review with qualitative and descriptive-analytical characteristics. Consolidated bibliographic sources were consulted, culminating in a theoretical conceptual mapping of the field. The results point to many possibilities for using DTICE in practices for students with LD. However, overall, the teacher's voice and perspective, as a user of DTICE as a mediator of the pedagogical work, are not clear in the studies.

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Author Biographies

Jackeline Neres Bellucci, Universidade de Brasília, Brasil

Doutoranda em Educação pela Universidade de Brasília (UnB). Mestre em Enfermagem pela UnB (2016). Membro dos grupos de pesquisa da UnB: Laboratório de Pesquisas Interdisciplinares sobre Tecnologias e Educação (Ábaco), e Núcleo de Estudos em Educação, Promoção em Saúde e Projetos Inclusivos (Nesprom). E-mail: jackelineneres.88@gmail.com

Gilberto Lacerda Santos, Universidade de Brasília, Brasil

Doutor em Sociologia pela Universidade de Brasília (2001). Professor titular da Faculdade de Educação da Universidade de Brasília. Líder do grupo Ábaco de Pesquisas Interdisciplinares sobre Tecnologias e Educação. E-mail: glacerda@unb.br

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Published

2021-05-21

How to Cite

Neres Bellucci, J., & Lacerda Santos, G. . (2021). DTICE oriented to individuals with LD: a narrative review and its indication. Linhas Críticas, 27, e36040. https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.36040

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