The social role of the University through teaching-service-community integration in Brazil

systematic review and meta-synthesis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.31262

Keywords:

Teaching, Service, Community, Review Literature as Topic

Abstract

Objective: To characterize the social role of the University through the integration of teaching-service-community in health in Brazil. Methodology: This is a systematic review and meta-synthesis carried out by searching the LILACS, SciELO and MEDLINE databases. Results: A total of 1224 studies were identified and, after applying the exclusion criteria, 19 articles were analyzed. The findings support that extramural practices in the health field prove to be valuable as the applicability of pedagogical practices. Conclusion: The University's social role is reflected in the pedagogical practices of teaching-service-community integration and favors the valorization of users and health care.

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Author Biographies

Hengrid Graciely Nascimento Silva, Universidade Estadual do Piauí, Brasil

Fisioterapeuta - Universidade Estadual do Piauí, mestranda em Ciências e Saúde - Universidade Federal do Piauí, área de pesquisa: saúde coletiva. E-mail: hengrid_graciely@hotmail.com

Brena Costa de Oliveira, Universidade Estadual do Piauí, Brasil

Fisioterapeuta - Universidade Estadual do Piauí, residente multiprofissional em saúde com área de concentração em alta complexidade - Universidade Federal do Piauí, área de pesquisa: saúde coletiva. E-mail: brena_oliveira.5@hotmail.com

Luís Eduardo Soares dos Santos, Universidade Federal do Ceará, Brasil

Enfermeiro - Universidade Federal do Piauí, doutorando em enfermagem - Universidade Federal do Ceará, grupo de pesquisa em saúde coletiva, na linha saúde mental e saúde da criança e do adolescente. E-mail: luisedu.edu19@gmail.com

Maísa de Lima Claro, Universidade Federal do Piauí, Brasil

Nutricionista - Universidade Federal do Piauí, mestre em ciências e saúde - Universidade Federal do Piauí, grupo de pesquisa em saúde coletiva, na linha saúde da criança e do adolescente. E-mail: maisaclaro_lima@hotmail.com

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Published

2020-07-29

How to Cite

Nascimento Silva, H. G., Costa de Oliveira, B., Soares dos Santos, L. E., & de Lima Claro, M. (2020). The social role of the University through teaching-service-community integration in Brazil: systematic review and meta-synthesis. Linhas Críticas, 26, e31262. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.31262

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