The dimension of autonomy in extension practices in popular education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26i0.28953

Keywords:

Extension-Popular, University Extension, Popular Education

Abstract

The study seeks to analyze the dimension of autonomy as one of the guiding theoretical-methodological elements of extension projects in popular education. We sought to ascertain the understanding of extension students about autonomy at work, in practice settings and to identify whether autonomy is presented as one of the fundamental categories. The study is characterized as a qualitative research. It was inferred that, within the scope of the extension project, there is stimulation to the development of the autonomy of the students, but it is still necessary to advance in some aspects to promote this dimension more satisfactorily, especially with regard to its promotion in the community.

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Author Biographies

Ione Gomes da Silva, Universidade Federal da Paraíba, Brasil

Pedagoga pela Universidade Federal da Paraíba. Mestranda em Educação - PPGE/UFPB. Integrante do Grupo de Pesquisa em Extensão Popular - EXTELAR/UFPB/CNPq.

Bruno Oliveira de Botelho, Universidade Federal da Paraíba, Brasil

Fisioterapeuta pela Universidade Federal da Paraíba. Doutorando em Modelos de Decisão e Saúde pela Universidade Federal da Paraíba. Integrante do Grupo de Pesquisa em Extensão Popular - EXTELAR/UFPB/CNPq.

Pedro José Santos Carneiro Cruz, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Doutor em Educação - PPGE/UFPB. Professor do Departamento de Promoção da Saúde do Centro de Ciências Médicas da Universidade Federal da Paraíba. Integrante do Grupo de Pesquisa em Extensão Popular - EXTELAR/UFPB/CNPq

Aline Maria Batista Machado, Universidade Federal da Paraíba, Brasil

Doutora em Educação - PPGE/UFPB. Professora do Curso de Serviço Social da Universidade Federal da Paraíba - UFPB. Coordena o Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Popular, Serviço Social e Movimentos Sociais (GEPEDUPSS).

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Published

2020-04-22

How to Cite

Gomes da Silva, I., Oliveira de Botelho, B. ., Santos Carneiro Cruz, P. J. ., & Batista Machado, A. M. . (2020). The dimension of autonomy in extension practices in popular education. Linhas Críticas, 26, e28953. https://doi.org/10.26512/lc.v26i0.28953

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