University education in the field of computer technologies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.23633

Keywords:

Higher Education, Computer Science Education, Playfulness, Teacher Education

Abstract

The article presents a study about teaching computer technologies in higher education. It aims to understand the methods that guide their teaching practices and how affective and playful aspects are present in the didactic mediation process, based on the conceptions of the group of teachers surveyed. The results seem to indicate that, in the case studied, there´s a coexistence of a teaching model centered on technical rationality and the teachers concern for a more playful and affective educational practice, although with an instrumental perspective.

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Author Biographies

Monica de Souza Massa, Universidade do Estado da Bahia, Brasil

Mestra em Engenharia de Sistemas e Computação pela COPPE-UFRJ e Doutora em Educação pela UFBA. É Professora Adjunta da Universidade do Estado da Bahia (UNEB). Pesquisa docência universitária, ludicidade na educação superior e metodologias ativas de ensino-aprendizagem, com foco nas ciências exatas. Email: monicamassa@gmail.com

Cristina D'Ávila, Universidade Federal da Bahia, Brasil

Doutora em Educação pela UFBA e Pós-doutorado com concentração em Docência Universitária pela Université Paris 5 Sorbonne Cité. É professora titular da Faculdade de Educação da UFBA, onde é líder do Grupo de pesquisa em educação, didática e ludicidade (GEPEL/PPGE/UFBA). E-mail: cristdavila@gmail.com

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Published

2020-10-22

How to Cite

de Souza Massa, M., & D’Ávila, C. (2020). University education in the field of computer technologies. Linhas Críticas, 26, e23633. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.23633

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