Control and self-regulation of learning according to P. Ya. Galperin

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v24i0.19721

Keywords:

Content internalization, Learning, Galperin's Theory

Abstract

During the last decades, self-regulation of learning has been a relevant concern in educational research and considered a personality aspect related to the mechanisms of voluntary attention that the subjects devote to their actions. In the case of learning, self-regulation concerns the activity performed in order to learn. Thus, this article discusses the process of content internalization as a form of attention and mechanism of self-regulation in the school setting, based on the Theory of Planned Formation of Mental Actions and Concepts by P. Ya. Galperin, in the context of Developmental Didactics.

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Author Biographies

Isauro Beltrán Núñez, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutor em Educação. Professor Titular Centro de Educação/UFRN. Líder do Grupo de Pesquisa sobre a Formação Planejada de Ações Mentais e de Conceitos. Pesquisador CNPQ Nivel 1B.

Magda Maria Pinheiro de Melo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Educação da UFRN. Diretora do Núcleo Permanente de Concursos/UFRN. Membro do Grupo de Pesquisa sobre a Formação Planejada das Ações Mentais e de Conceitos

Paulo Gonçalo Farias Gonçalves, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Mestre em Ensino de Ciências Naturais e Matemática. Doutorado em Educação da UFRN. Membro do Grupo de Pesquisa sobre a Formação Planejada das Ações Mentais e de Conceitos. Professor Assistente da Universidade Federal do Cariri.

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Published

2019-02-13

How to Cite

Núñez, I. B., Melo, M. M. P. de, & Gonçalves, P. G. F. (2019). Control and self-regulation of learning according to P. Ya. Galperin. Linhas Críticas, 24, e19721. https://doi.org/10.26512/lc.v24i0.19721

Issue

Section

Dossiê Didática desenvolvimental: diferentes concepções histórico-culturais

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