Intercultural Competences of Chinese Learners in the Portuguese Context of Immersion: A Qualitative Multidimensional Investigation
DOI:
https://doi.org/10.26512/rhla.v17i1.9204Keywords:
intercultural competences, Chinese learners, PLE, immersionAbstract
Based on the intercultural education perspective in the teaching and learning of Portuguese as Foreign Language, the present study intends to address the framework of dimensions of intercultural competences (attitudes, knowledge, skills and awareness), in the perception of Chinese learners of Portuguese in their study of immersion. The analysis of qualitative research data allows us to arrive at the following conclusions: 1) the perception of the Chinese learners about CI is based on a multidimensional model composed by those dimensions; 2) in the codification of dimensions, there is a marked and balanced differentiation in the Chinese learners by the identification of difficulties and the resolution of difficulties; 3) in the immersion context in Portugal, it’s obvious the valuation of attitudes and awareness and the lack of knowledge and skills, mainly due to the linguistic and non-linguistic deficit of language learners.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.