Study on evasion and permanence in vocational technical courses

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202243703

Keywords:

Professional Education, Permanence, Evasion

Abstract

This article aims to analyze the causes of permanence and evasion of students of vocational technical courses offered by the Colégio Agrícola Vidal de Negreiros (CAVN), located in the Center of Human, Social and Agrarian Sciences, campus III of the Federal University of Paraíba. The methodology of this study is qualitative based and was based on the semi-structured interview instrument. After the analysis of the data found, we evidenced that the causes of evasion and permanence in the professionalizing technical courses of CAVN consist of: family distance; lack of motivation; not identifying with the course.

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Author Biographies

Adriege Matias Rodrigues, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Mestra em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB) (2020). Doutoranda em Educação pela UFPB. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Curriculares. E-mail: adriegerodrigues@gmail.com

Ana Cláudia da Silva Rodrigues, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB) (2012). Professora da UFPB. Vice-líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Curriculares; membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Currículo e Práticas Educativas; do Grupo de Estudos e Pesquisas de Práticas Educativas na Educação de Jovens e Adultos e do Grupo de Pesquisa Currículos, Cotidianos, Culturas e Redes de conhecimentos. E-mail: anaclaudia@ce.ufpb.br

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Published

2022-10-26

How to Cite

Rodrigues, A. M., & Rodrigues, A. C. da S. (2022). Study on evasion and permanence in vocational technical courses. Linhas Críticas, 28, e43703. https://doi.org/10.26512/lc28202243703

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