Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 32 (2011): Docência, Formação e Gestão Escolar
Vol. 17 No. 32 (2011): Docência, Formação e Gestão Escolar
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v17i32
Published:
2011-10-20
Editorial
Editorial
Wivian Weller, Catia Piccolo Viero Devechi
7-8
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Docência, Formação e Gestão
Apresentação: Docência, Formação e Gestão
Lívia Freitas Fonseca Borges
9-12
PDF (Português (Brasil))
Teacher training in a critical-emancipation perspective
Kátia Augusta Curado Pinheiro Cordeiro da Silva
13-32
PDF (Português (Brasil))
Continuing Education of Teachers: the challenge of constructing political-pedagogical proposals
Leny Cristina Soares Souza Azevedo, Maria Nailde Martins Ramalho
33-44
PDF (Português (Brasil))
Teaching as a profession: social representationsof female teachers in basic education
Laêda Bezerra Machado, Patrícia Irene dos Santos
45-60
PDF (Português (Brasil))
Education and hope in teacher training: dialogues between Pedagogy and Theology
Alvori Ahlert
61-76
PDF (Português (Brasil))
The university: a privileged space for the training of physical education teachers
Paulo Roberto Veloso Ventura
77-96
PDF (Português (Brasil))
Articles
The bourgeois revolution and education: a necessary relationship
Anita Helena Schlesener
97-112
PDF (Português (Brasil))
Challenges for actualizing the Historical Critical Pedagogy in school practice
Carlos Henrique Ferreira Magalhães, João dos Reis Silva Júnior
113-135
PDF (Português (Brasil))
Democratization and practical changes in school administration
Arilene Maria Soares de Medeiros
137-150
PDF (Português (Brasil))
Orality in official secondary school documents
Tânia Guedes Magalhães
151-162
PDF (Português (Brasil))
To affect and sensitize in education: a transdisciplinary proposal
Solange Martins Oliveira Magalhães
163-182
PDF (Português (Brasil))
Seção Especial
Homenagem ao Professor Jacques Velloso por ocasião da outorga do título de Professor Emérito
Bráulio Tarcísio Porto de Matos
183-186
PDF (Português (Brasil))
Traços de um percurso: ensino público, pós-graduação e ações afirmativas
Jacques Velloso
187-196
PDF (Português (Brasil))
Book reviews
Educação escolar entre as grades
Josélia Maria Costa Hernandez
197-202
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by