Mental Health of University Faculty: A Systematic Literature Review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc30202450850

Keywords:

Mental health, Teachers, Symptoms

Abstract

This study investigated the mental health indicators of higher education teachers and evaluated their sociodemographic characteristics through a systematic literature review. This review was inspired by the PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) Statement recommendations. Ten articles were selected. It was found that individuals of the female gender exhibited higher levels of depressive symptomatology compared to those of the male gender. It was observed that indicators of depressive symptomatology, stress, and anxiety are elevated in the population. Finally, in most of the studies, high rates of mental illness were found.

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Author Biographies

Fabio Gotz de Lima, Atitus Educação, Passo Fundo, RS, Brasil

Graduado em Pedagogia pelo Centro Universitário Ítalo Brasileiro (2022). Mestrando em Psicologia pela Atitus Educação. Membro do Núcleo de Intervenções e Pesquisas em Avaliação, Saúde e Carreira. E-mail: fabiogotzdelima@gmail.com

Lívia Maria Vecchi, Atitus Educação, Passo Fundo, RS, Brasil

Graduada em Psicologia pela Atitus Educação (2023). Membro do Núcleo de Intervenções e Pesquisas em Avaliação, Saúde e Carreira. E-mail: vecchilivia@gmail.com

Luís Henrique Paloski, Atitus Educação, Passo Fundo, RS, Brasil

Doutor em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2020). Professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Psicologia da Atitus Educação. Coordenador do Núcleo de Intervenções e Pesquisas em Avaliação, Saúde e Carreira. E-mail: luis.paloski@atitus.edu.br

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Published

2024-10-24

How to Cite

Lima, F. G. de, Vecchi, L. M., & Paloski, L. H. (2024). Mental Health of University Faculty: A Systematic Literature Review. Linhas Críticas, 30, e50850. https://doi.org/10.26512/lc30202450850

Issue

Section

Articles