Educational public policies: an analysis of the PAR in northern Minas Gerais

Authors

  • Ediléia Alves Mendes Souza Universidade Estadual de Montes Claros
  • Dayse Magna Santos Moura Departamento de Estágios e Práticas Escolares da Unimontes
  • Railma Aparecida Cardoso Marinho Correio Departamento de Métodos e Técnicas Educacionais da Unimontes

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v21i45.4574

Keywords:

Public policies;, Quality of education;, Educational management

Abstract

These are partial results of network research investigating the “Management of Educational Policies in Brazil and its mechanisms of centralization and decentralization: Challenges of the Coordinated Action Plan (PAR)”. This study is aimed at understanding how PAR helps enrich educational indices. Using a qualitative approach, interviews were conducted with specialists and education secretaries of four municipalities in northern Minas Gerais, and visits were made to monitor their actions. Research results show improvement in the structure and operation of schools, although the quality of education has not improved. MEC’s delay in examining proposals and releasing resources obstructs the accomplishment of actions in these municipalities.

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Author Biographies

Ediléia Alves Mendes Souza, Universidade Estadual de Montes Claros

Mestre em educação pela Universidade de Brasília (UnB) e professora do Departamento de Métodos e Técnicas
Educacionais da Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes.)

Dayse Magna Santos Moura, Departamento de Estágios e Práticas Escolares da Unimontes

Mestre em educação pela Universidade de Brasília (UnB) e professora do Departamento de Estágios e Práticas Escolares da Unimontes. 

 

Railma Aparecida Cardoso Marinho Correio, Departamento de Métodos e Técnicas Educacionais da Unimontes

Mestre em educação pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC/Campinas) e professora do Departamento de Métodos e Técnicas Educacionais da Unimontes.

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Published

2015-10-31

How to Cite

Souza, E. A. M., Moura, D. M. S., & Correio, R. A. C. M. (2015). Educational public policies: an analysis of the PAR in northern Minas Gerais. Linhas Críticas, 21(45), 425–443. https://doi.org/10.26512/lc.v21i45.4574