Speeches by a president

public policies and education in times of pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.35310

Keywords:

COVID-19, Pandemic, Public policy, Education, Health

Abstract

The investigation aimed to identify and analyze indicative of social policies in speeches made by the President of the Republic in the initial period of the pandemic in Brazil. The problems are: what are the duties of a president in the face of the pandemic caused by COVID-19? Do the speeches of the president of Brazil demonstrate which typology(ies) of public policies? In methodological terms, there were used official speeches by the President of the Republic of Brazil, legislation and reports from Brazilian and worldwide media. The results demonstrate that the managerial State and contempt for science contribute to the spread of the pandemic and the high number of deaths in Brazil. Education was hampered.

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Author Biographies

Josemir Almeida Barros, Universidade Federal de Rondônia, Brasil

Pós-Doutor em Educação pela Universidade Federal de Mato Grosso (2019). Professor dos Programas de Pós-Graduação em Educação Escolar, Mestrado e Doutorado Profissional (PPGEEProf) e Mestrado Acadêmico em Educação (PPGE) da Universidade Federal de Rondônia (UNIR). Vice Presidente da Rede de Pesquisa, Ensino e Extensão em Educação das Regiões Centro-Oeste e Norte do Brasil e América Latina (RECONAL-Edu). E-mail: josemir.barros@unir.br

Juliana Cândido Matias, Universidade Federal de Rondônia, Brasil

Mestra em Educação pela Universidade Federal de Rondônia (UNIR) (2019). Doutoranda em Educação pelo Programas de Pós-Graduação em Educação Escolar, Mestrado e Doutorado Profissional (PPGEEProf) pela UNIR. Professora da Secretaria Estadual de Educação (SEDUC), Rolim de Moura, RO, Brasil. E-mail: juhmatias.rm@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8573-6724

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Published

2021-05-13

How to Cite

Almeida Barros, J., & Cândido Matias, J. (2021). Speeches by a president: public policies and education in times of pandemic. Linhas Críticas, 27, e35310. https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.35310

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