Minuteness in Masters research

subjective elements

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.34590

Keywords:

Subjective elements, Master's, Socialization, Lahire

Abstract

This essay aims to reflect on the subjective elements that have crossed through all the author's master's research, pointing out the invisible elements that are present in scientific production and almost always remain on the sidelines of the results presented, as well as the readers' perception. It points out the strong connection between the researcher's socialization path, her professional education, her choice of the study's object in the master's degree in education and her predilection for the Lahireano theoretical contribution in the dissertation. Finally, it reflects on the reflexes of field research in professional performance.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Daniela Vale de Oliveira, Universidade Federal de Ouro Preto, Brasil

Mestre em educação pela Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP) (2020). Psicóloga efetiva na Prefeitura Municipal de Ouro Preto- MG. E-mail: danipsivale@yahoo.com.br

References

Bourdieu, P. (1998). A escola conservadora: as desigualdades frente à escola e a cultura. Em M. A. Nogueira, & A. Catani (Orgs.). Escritos de Educação (pp. 39-64). Vozes.

Bourdieu, P. (2007). A economia das trocas simbólicas (6. ed.). Perspectiva.

Favret-Saada, J. (2005). Ser afetado (Tradução de Paula Siqueira). Cadernos de Campo, v. 13 n. 13. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9133.v13i13p155-161

Iamamoto, M. V. (1998). O serviço social na contemporaneidade: trabalho e formação profissional. Cortez.

Lahire, B. (2002). Homem Plural: os determinantes da ação (Tradução de: Jaime A. Clasen). Vozes.

Lahire, B. (2004). Retratos sociológicos: disposições e variações individuais. Artmed.

Lahire, B. (2015). A fabricação social dos indivíduos: quadros, modalidades, tempos e efeitos de socialização. Educação e Pesquisa, 41, 1393-1404. http://doi.org/10.1590/S1517-9702201508141651

Nogueira, M. de. O. e. (2013). Efeito pai professor: o impacto da profissão docente na vida escolar dos filhos. Revista Brasileira de Educação, 18 (52), 65-79. https://www.scielo.br/pdf/rbedu/v18n52/05.pdf

Oliveira, D. V. (2020). Monoparentalidade feminina e socialização dos filhos: um estudo com famílias em situação de vulnerabilidade social. [Dissertação de mestrado, Universidade Federal de Ouro Preto]. Repositório Institucional da UFOP. https://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/12378

Published

2021-02-17

How to Cite

Vale de Oliveira, D. (2021). Minuteness in Masters research: subjective elements. Linhas Críticas, 27, e34590. https://doi.org/10.26512/lc.v27.2021.34590

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.