Curricular-evaluative practices: To invent daily considering the movements of influence

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.23795

Keywords:

Evaluation, Curriculum, Policies, Practices

Abstract

The study that reports this article analyzed the influence movements that cross the evaluation-curricular practices of teachers who were active in the initial years of Elementary Education of a school in the public school system of the Brazilian Pernambuco State. The data show that national evaluation policies, school management / coordination, and conceptions of education, curriculum and teacher evaluation have been revealed in influential movements under the tessitura of curricular practices and organization, the design of an evaluation aimed at predetermined purposes, and the professional autonomy and crystallization of curricular and evaluative conceptions of teachers.

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Author Biographies

Priscila Maria Vieira dos Santos Magalhães, Universidade Federal de Pernambuco

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pernambuco. Participante do Grupo de estudo e pesquisa Discursos e Práticas Educacionais. Email: priscilamagalhaesufpe@gmail.com

Lucinalva Andrade Ataide de Almeida, Universidade Federal de Pernambuco

Doutora em Educação. Professora Associada no Centro Acadêmico do Agreste da Universidade Federal de Pernambuco. Coordenadora do Grupo de estudo e pesquisa Discursos e Práticas Educacionais. Email: nina.ataide@gmail.com

Carla Patrícia Acioli Lins, Universidade Federal de Pernambuco

Doutora em Educação. Professora no Centro Acadêmico do Agreste da Universidade Federal de Pernambuco. Participante do Grupo de estudo e pesquisa Discursos e Práticas Educacionais. Email: aciolilins.carla@gmail.com

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Published

2019-07-10

How to Cite

Magalhães, P. M. V. dos S., Almeida, L. A. A. de, & Lins, C. P. A. (2019). Curricular-evaluative practices: To invent daily considering the movements of influence. Linhas Críticas, 25, e23795. https://doi.org/10.26512/lc.v25.2019.23795

Issue

Section

Dossiê: Currículo e Avaliação da Aprendizagem

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