What teachers have to count on his training and action in hospital classroom

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v24i0.18967

Keywords:

Hospital pedagogy, Training of teachers of hospital classrooms, Research with narratives

Abstract

In Brazil, the hospital classrooms are recognized by law as children and adolescent’s rights, however the country has few hospitals that develop this care and, most of the time, provided by professionals who do not have specific training. The article analyzes the narratives of seven teachers who work in a school located in a reference hospital, that provides care to people with malignant tumors, in the city of São Paulo. It aims to broaden the understanding of their formative processes and thus grants subsidies for the training of teachers who work in the hospital classrooms.

 

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Author Biographies

Cristiane Nobre Nunes, Universidade Cidade de São Paulo

Cristiane Nobre Nunes é Graduação em Pedagogia pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Mestre em Educação pela UNICID. Professora da Faculdade Sumaré. Membro do Grupo de Pesquisa Narrar Narrativas, aprendizagem e formação. E-mail: crisnonu@hotmail.com

Ecleide Cunico Furlanetto, Universidade Cidade de São Paulo

Ecleide Cunico Furlanetto é Mestre em Psicologia da Educação pela PUC/SP. Doutora em Educação pela PUC/SP. Professora do PPGE da UNICID. Líder do Grupo de Pesquisa Narrar Narrativas, aprendizagem e formação, cadastrado no CNPq. E-mail: ecleide@terra.com.br

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Published

2018-11-09

How to Cite

Nunes, C. N., & Furlanetto, E. C. (2018). What teachers have to count on his training and action in hospital classroom. Linhas Críticas, 24, e18967. https://doi.org/10.26512/lc.v24i0.18967

Issue

Section

Dossiê: Narrativas, educação e saúde: o sujeito na cidade

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