Algumas considerações sobre o ensino de português para surdos na escola inclusiva
Keywords:
Alunos surdos, Português, Segunda LínguaAbstract
O presente trabalho surgiu da necessidade de dirigir o olhar ao cenário que compõe o contexto escolar para analisar o ensino de português para alunos surdos que tem sido implementado, em escolas da rede pública, que trabalham com a proposta de inclusão. Foram utilizados como recursos metodológicos os seguintes: observações em sala de aula (regular e de apoio); registro através de vídeo-tape de algumas atividades desenvolvidas pelos alunos surdos com as professoras ouvintes e o instrutor surdo. Procuro, nesta pesquisa, tecer algumas reflexões sobre a aquisição do português como segunda língua para surdos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles published by the Journal Horizontes de Linguística Aplicada are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
By publishing in Horizontes de Linguística Aplicada, authors agree to the transfer of economic copyright to the journal. Authors retain their moral rights, including the right to be recognized as the creators of the work.
Authors and readers are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
