Financiamento da Educação básica no Brasil
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v19i39.4166Keywords:
ResenhaAbstract
Para compreender o financiamento da educação básica no Brasil. Brasília: Liber Livro, 2012.
A temática do financiamento da educação no Brasil, sobretudo da educação básica, tem assumido centralidade nos estudos, pesquisas, trabalhos, dissertações, teses e mesmo nos cursos referentes à Educação ou Ciências Humanas e Sociais, particularmente a partir da década de 1990, com as reformas educacionais conduzidas pelo Estado. Pensar educação é, significativamente, refletir também sobre os aportes, a alocação e a redistribuição de recursos. E esse processo de reflexão deve ocorrer num contexto interdisciplinar, haja vista o fato de que questões de ordem histórica, política, institucional, de arenas decisórias e prioridades, entre outras, interconectam-se e se intercruzam nessa discussão.
Downloads
References
AMARAL, Nelson Cardoso do. Para compreender o financiamento da educação básica no Brasil. Brasília: Liber Livro, 2012.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-Authors maintains the copyright and grants the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
-Authorers are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of published work (See The Effect of Free Access).