Education and diversity: the anti-gender hunt and the case of the Eccoprime School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202240568

Keywords:

Gender, Education, Conservatism, Social networks, LGBTphobia

Abstract

The objective of this paper is to analyze the construction of an anti-gender offensive by the educational institution Eccoprime, which operated in counterpoint to the Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Transsexual and Intersex (LGBTI+) Pride month. We adopted a qualitative approach and made use of a documental and bibliographical research, which is methodologically anchored in content analysis, subsidized by the analysis of virtual social networks. As considerations, we identified that the advances of educational public policies regarding respect for diversity have been strongly opposed by a moralist, neoconservative and religious fundamentalist offensive.

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Author Biographies

Regina Alice Rodrigues Araújo Costa, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Mestra em Direitos Humanos pela Universidade Federal de Pernambuco (2020). Doutoranda em Educação pela Universidade Federal da Paraíba. Membra do grupo de pesquisa Avaliação da Educação Superior. E-mail: re.rodrigues.araujo@gmail.com

Marcia Andréa Mata Coêlho, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, RN, Brasil

Especialista em Gestão Pública pela Universidade Federal Rural de Pernambuco (2020). Mestranda em Ciências Sociais pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Membra do Grupo de pesquisa Cidades Inclusivas, Seguras, Resilientes E Sustentáveis: O que as Ciências Sociais têm a dizer? E-mail: marciacoelhodamata@gmail.com

Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, PB, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB) (2007). Professora Associada III do Centro de Educação da UFPB. Líder do Grupo de Pesquisa em Avaliação da Educação Superior. E-mail: gracinhavieira@yahoo.com.br

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Published

2022-04-07

How to Cite

Costa, R. A. R. A., Coêlho, M. A. M., & Guerra, M. das G. G. V. (2022). Education and diversity: the anti-gender hunt and the case of the Eccoprime School . Linhas Críticas, 28, e40568. https://doi.org/10.26512/lc28202240568

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