Recognition of the existence of lesbians and lesbophobia in higher education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32636

Keywords:

Lesbianities, Lesbophobia, Higher Education, Heteronormativity

Abstract

This article resulted from a master's research that investigated lesbophobia in higher education. The data were produced by a bibliographic survey on the theme, by participation in groups related to the issue and by narrative interviews with university women who identify themselves as lesbian or bisexual. Theoretical dialogues took place with authors from the field of lesbians in a post-structuralist perspective. We perceive that in the university, the processes of recognition of lesbian experiences and lesbophobia are precarious, indicating that it is necessary to question the limits of an education that proposes itself to be democratic, participatory, and not heteronormative.

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Author Biographies

Marco Antonio Torres, Universidade Federal de Ouro Preto, Brasil

Professor da Universidade Federal de Ouro Preto ”“ UFOP, possui doutorado em Psicologia e residência pós-doutoral em Educação, ambos pela Universidade Federal de Minas Gerais ”“ UFMG. Participante do Grupo de Pesquisa Caleidoscópio/UFOP, com investigações na área de gênero e sexualidades na Educação. E-mail: torresgerais@gmail.com

Amanda Pedroso, Universidade Federal de Ouro Preto, Brasil

Egressa do programa de pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Ouro Preto ”“ UFOP, possui mestrado em Educação pela mesma universidade. Participante do Grupo de Pesquisa Caleidoscópio/UFOP, com investigações na área de gênero e sexualidades na Educação. E-mail: amannndap@gmail.com

 

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Published

2020-09-10

How to Cite

Torres, M. A., & Pedroso, A. (2020). Recognition of the existence of lesbians and lesbophobia in higher education. Linhas Críticas, 26, e32636. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.32636

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