Translation teaching: Is there an effective methodology?
Keywords:
practice, methodology, product, procedures, empiricismAbstract
The aim of this paper is to analyze what is involved in the pedagogy of translation. A brief history of the formalization of translation and the question of whether translation is a science or an art are presented The next step is to examine the treatment given to the pedagogy of translation by different authors concerning the emphasis on the praxis or theory; process or product. The present paper also comments on the available support bibliography, possible procedures and the importance of a more wide ranging education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.