Psycho-typology and its implications in the foreign language learning
Keywords:
psycho-typology, multilingualism, foreign language learningAbstract
Seeking to go beyond generalizations involving the difficulty or easiness in learning foreign languages, in this paper we discuss issues referring to how real distances between languages are measured, and how to determine if the learning process of one language is more difficult than that of another. All of us, language scholars or not, have already taken our chances in discussing those questions, based many times on our own intuitions and personal experience. In order to clarify the questions mentioned above, the studies on language typology and psychotypology offer different contributions, relying, respectively, on objective and subjective aspects. Presented by Kellerman in the 1970s, the notion of psychotypology is still up-to-date in what concerns the studies about language transfer, and receives renovated attention in emerging research about the learning of more than one foreign language by the same person.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.