The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc28202241214

Keywords:

Genealogy, Curriculum, Research

Abstract

This essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented.

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Author Biographies

Angélica Vier Munhoz, Universidade do Vale do Taquari, Lajeado, RS, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) (2009). Professora titular do Centro de Ciências Sociais e Aplicadas da Universidade do Vale do Taquari (Univates). Líder do Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM/CNPq/Univates). E-mail: angelicavmunhoz@gmail.com

Morgana Domênica Hattge, Universidade do Vale do Taquari, Lajeado, RS, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos) (2014). Professora do Centro de Ciências Sociais e Aplicadas da Universidade do Vale do Taquari (Univates). Membro do Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM/CNPq/Univates). E-mail: mdhattge@univates.br

Suzana Feldens Schwertner, Universidade do Vale do Taquari, Lajeado, RS, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) (2010). Professora do Centro de Ciências da Saúde da Universidade do Vale do Taquari (Univates). Membro do Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM/CNPq/Univates). E-mail: suzifs@univates.br

Mariane Inês Ohweiler, Universidade Federal da Fronteira Sul, Realeza, PR, Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) (2014). Docente nos cursos de licenciaturas da Universidade Federal da Fronteira Sul. Membro do Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM/CNPq/Univates). E-mail: mariane.ohlweiler@uffs.edu.br

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Published

2022-07-22

How to Cite

Munhoz, A. V., Hattge, M. D., Schwertner, S. F., & Ohweiler, M. I. (2022). The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research. Linhas Críticas, 28, e41214. https://doi.org/10.26512/lc28202241214

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