Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.33253

Keywords:

Childhood, Children’s social participation, Child protagonism, Crisis scenario

Abstract

Maria Letícia Barros Pedroso is a livre-docente professor at the School of Education of University of São Paulo (USP) in which she graduated in Pedagogy and did her Master and Doctorate degrees in education. In 2014 she concluded her post-doctorate in the field of Sociology of Childhood at the University of Sussex, UK. Since 2010, she coordinates the Group of Studies and Research on Sociology of Childhood and Early Childhood Education (GEPSI), associated to USP. In this interview, on July 2020, we talked about children’s social participation in a scenario of crisis, thinking about challenges, tensions, and impacts to children and to the childhood field.

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Author Biographies

Monique Aparecida Voltarelli, Universidade de Brasília, Brasil

Doutora em Educação pela USP. Professora da Faculdade de Educação da Universidade de Brasília, e do Programa de Pós-Graduação em Educação Modalidade Profissional (PPGEMP-UnB), e pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisa Sociologia da Infância e Educação Infantil (GEPSI/ FEUSP). E-mail: moniquevoltarelli@yahoo.com.br

Lisandra Ogg Gomes, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil

Doutora em Educação pela USP. Professora Adjunta no curso de graduação em Educação, no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro e Coordenadora do Grupo de Pesquisa Território dos Estudos da Infância (TEI/UERJ). E-mail: lisandraogg@yahoo.com.br

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Published

2020-09-08

How to Cite

Voltarelli, M. A., & Gomes, L. O. . (2020). Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview). Linhas Críticas, 26, e33253. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.33253

Issue

Section

Dossier: Tempo de pausa ou de crise?