Professores, suas crenças e a possibilidade de sucesso de seus alunos
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v5i9.2755Keywords:
Fracasso e sucesso escolar;, Relação professor-aluno;, Percepção e representação do aluno;, Preconceitos;, Estereótipos, Sistema de crenças do professorAbstract
O artigo trata do tema fracasso e sucesso escolar, a partir das percepções e representações que os professores têm de seus alunos das séries iniciais ou da fase de alfabetização. Essas percepções são enfocadas como um "sistema de crenças" construído pelo professor, no seu contexto sócia' e cultural, que atua condicionando as escolhas pedagógicas, expectativas e relacionamento com seus alunos e, conseqüentemente, as possibilidades ou não de sucesso na aprendizagem escolar.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
-Authors maintains the copyright and grants the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
-Authorers are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of published work (See The Effect of Free Access).