Initial training and professional development for foreign language teachers: praxis and research
Keywords:
teacher training and development, initial and service training, praxis and researchAbstract
This article describes differing praxis in initial and in-service teacher training, examining professional training models encountered in training contexts and reviewed in the literature, while exemplifying these models with projects applied linguists have been implementing at Brazilian universities. It also provides an overview of research on language teacher training carried out in recent years or currently under way in Brazil, identifying the focus, the type of research undertaken, the instruments employed, and the theoretical framework underpinning such studies.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.