Tecnologias Educacionais e o Ensino da Língua Inglesa : A proposta da Formação de professores

Authors

  • Kárpio Márcio de Siqueira Universidade do Estado da Bahia

Keywords:

Educational Technologies, Teachers, Communication and Information Technologies, Continuous vocational training.

Abstract

The present article talks about the Educational Technologies into the teachers continuous vocational training of English Teaching , identifying Virtual Learning Spaces on teacher’s qualifier program that aims to insert multiple ways as didactic dispositives for a significant learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Kárpio Márcio de Siqueira, Universidade do Estado da Bahia

Professor auxiliar da UNEB ”“ Campus II ”“ Alagoinhas no Colegiado de Letras- Inglês, professor titular
da Faculdade Sete de Setembro, no campo de estudos de Língua Inglesa e suas Literaturas, especialista
em Língua Portuguesa, Literatura Brasileira e Mídias na Educação

References

ALARCÃO, Isabel. Professores reflexivos em uma escola reflexiva. 7.ed. São Paulo : Cortez, 2007.
BETTEGA, Maria Helena Silva. A educação continuada na Era Digital. São Paulo: Cortez, 2004.
BOLOGNINI, Carmen Zink. A formação de professores de LE e o objeto de Ensino. In: Discurso e Ensino: A língua inglesa na escola. Campinas, SP: Mercado das Letras, 2007.
________. Discurso e Ensino: A língua inglesa na escola. Campinas, SP: Mercado das Letras, 2007.
BRASIL. Parâmetros Curriculares Nacionais ”“ Introdução. 5ª a 8ª Séries ”“ Língua Inglesa. Brasília, DF: Secretaria de Educação Fundamental/ MEC, 1998.
______. Parâmetros Curriculares Nacionais ”“ Língua Inglesa- Ensino Médio. Brasília, DF: Secretaria de Educação Fundamental/ MEC, 1998.
CORTELAZZO, Iolanda Bueno de Camargo. Prática pedagógica, aprendizagem e avaliação em Educação a Distância. Curitiba: Ibpex, 2009.
FERNANDES, Carla Dias; LIMA, Diógenes Cândido de. O Ensino da Língua Inglesa e a questão da cultural. In: Ensino e Aprendizagem de língua Inglesa: conversas com especialistas. São Paulo : Parábola Editorial, 2009.
HOLDEN, Susan. O Ensino da Língua Inglesa nos Dias Atuais. São Paulo, Special Book Services Livraria, 2009
HOLDEN, Susan; ROGERS, Mickey. O ensino da língua inglesa. 2.ed. São Paulo, SP: SBS editora, 2002.
LEFFA, Vilson J. (org.). A interação na Aprendizagem das Línguas. Pelotas: Educat, 2003.
________. O Ensino do Inglês no futuro ; da dicotomia para a convergência . In: Caminhos e colheita: ensino e pesquisa na área de inglês no Brasil. Brasília: Editora Universidade de Brasília, 2003.
RAPAPORT, Ruth. Comunicação e Tecnologias no Ensino de Línguas. Curitiba: Ibexp, 2008.
TEDESCO, Juan Carlos. Educação e Novas Tecnologias: esperanças ou incerteza? São Paulo, SP: Cortez, 2004.
TORI, Romero. Educação sem distância : as tecnologias interativas na redução de distâncias em ensino e aprendizagem. São Paulo : Editora Senac, 2010.

Published

2015-10-03

How to Cite

SIQUEIRA, Kárpio Márcio de. Tecnologias Educacionais e o Ensino da Língua Inglesa : A proposta da Formação de professores. Revista Desempenho, [S. l.], v. 2, n. 14, 2015. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/rd/article/view/9393. Acesso em: 31 jul. 2024.

Issue

Section

Artigo

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.