Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archives
Current
Contact
Documentos
Ethics
Indexers
Announcements
About
Ad hoc reviewers
Editorial Team
Propuesta de dosier
Regulamento
About the Journal
Submissions
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação
Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação
DOI:
https://doi.org/10.26512/lc.v21i45
Published:
2017-10-04
Editorial
Editorial
Catarina de Almeida Santos, Carlos Alberto Lopes de Sousa, Ana Maria de Albuquerque Moreira
PDF
Dossiê:Estudos Ciência Tecnologia Sociedade (CTS) e Educação
Estudos CTS e educação – por um novo regime de controvérsia científica
Ricardo Toledo Neder
265-274
PDF (Português (Brasil))
Latin-American thinking on science and policy (PLACTS) and its proposals for scientific education
Décio Auler, Demétrio Delizoicov
275-296
PDF (Português (Brasil))
Perspectivas curriculares CTS para o ensino de engenharia: uma proposta de formação universitária
Irlan von Linsingen
297-317
PDF (Português (Brasil))
Interdisciplinary pathways of critical theory in a CTS program: contradictions and potentials
Gilson Leandro Queluz
319-338
PDF (Português (Brasil))
Postgraduate studies in science, technology and society: an inclusive proposal
Renato Dagnino
339-355
PDF (Português (Brasil))
The sociotechnical adaptation praxis among peasantry ”“ education, science and social technology
Ricardo Toledo Neder
357-381
PDF (Português (Brasil))
The technoscientific question in education policies for secondary education: a curricular perspective
Roberto Rafael Dias da Silva
383-403
PDF (Português (Brasil))
Articles
Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education
Carolina Machado Castelli, Maria de Fátima Cóssio, Ana Cristina Coll Delgado
405-424
PDF (Português (Brasil))
Educational public policies: an analysis of the PAR in northern Minas Gerais
Ediléia Alves Mendes Souza, Dayse Magna Santos Moura, Railma Aparecida Cardoso Marinho Correio
425-443
PDF (Português (Brasil))
For a curriculum without Fundamentals
Alice Casimiro Lopes
445-466
PDF (Português (Brasil))
University teaching and teacher training - educational knowledge and generation of teacher professionalism
Cristina Maria D'Ávila, Luiz Batista Leal
467-485
PDF (Português (Brasil))
Learning styles of students graduating from technical courses in computer science at Cefet-MG
Marcos Prado Amaral, Ismar Frango Silveira
487-502
PDF (Português (Brasil))
Action research in education: recognizing the contexualized subject and problems
XIANG Beili
503-530
PDF (Português (Brasil))
Homenagens
Eva Waisros Pereira ou a escola como ‘lugar de memória"
José Geraldo de Sousa Júnior, Eva Waisros Pereira
531-537
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Social media
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexing
Published by