Childhood studies, anthropology and ethnography: potentialities, limits and challenges

Authors

  • Manuela Ferreira Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação; Centro de Investigação e Intervenção Educativa, Portugal
  • Ângela Nunes Centro em Rede de Investigação em Antropologia, Portugal

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v20i41.4260

Keywords:

Childhood studies, Anthropology, Ethnography, Epistemology

Abstract

Considering ethnography as a methodological common denominator to Childhood Studies and Anthropology and subscribing its importance in getting to know children from their own perspective, this article aims to address the potentialities of this approach presenting contributions from both disciplinary fields; reflect on the effects placed by certain limits such as those related to age and space-time, and identify some of the challenges faced today when conducting ethnographic research with children.

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Author Biographies

Manuela Ferreira, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação; Centro de Investigação e Intervenção Educativa, Portugal

Professora associada da Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação e pesquisadora do Centro de Investigação e intervenção Educativa,em Portugal. 

Ângela Nunes, Centro em Rede de Investigação em Antropologia, Portugal

Doutora em Antropologia da Educação pelo Instituto Universitário de Lisboa e pesquisadora no Centro em Rede de Investigação em Antropologia, em Portugal. 

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Published

2014-05-09

How to Cite

Ferreira, M., & Nunes, Ângela. (2014). Childhood studies, anthropology and ethnography: potentialities, limits and challenges. Linhas Críticas, 20(41), 103–123. https://doi.org/10.26512/lc.v20i41.4260

Issue

Section

Dossiê 2014 - Estudos da Infância

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