The Youth and Adult Education and the BNCC for Elementary School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.30582

Keywords:

Brazilian’s Elementary School Common National Base Curriculum, Youth and Adult Education - 1st and 2nd steps, Curriculum

Abstract

This paper has as main objective to present a conceptual, practical and methodological bridge between the Brazilian’s Elementary School Common National Base Curriculum, (as know as BNCC in Brazil) and the Youth and Adult Education in your 1st and 2nd steps. Through a bibliographic review and the curricular revisitation work carried out within the scope of the Education for Youth and Adults Directorship from Brazilian’s Federal District of the Secretary of State for Education from Brazilian Federal District, it was possible to build a reference framework between Basic Education, and their essential learning in the curriculum components of BNCC and the specificities of the education of the subjects that found at the Youth and Adult Education. Therefore, it is expected, at the end of this work, the presentation of a panorama of the possibility of a curricular construction that is, at the same time, dialogical, purposeful and reframed of the BNCC curriculum prescriptions for Youth and Adult Education.

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Author Biographies

Gilvan Charles Cerqueira de Araújo, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal, Brasil

Professor da Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal. Graduado em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2009), Mestre em Geografia pela Universidade de Brasília (2013), Doutor em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2016). Pós-doutorando em Geografia pela Universidade de São Paulo. Membro dos grupos de Pesquisa Agricultura e Urbanização na América Latina e Geografia Literatura e Arte, da Universidade de São Paulo -USP. E-mail: gcca99@gmail.com

Leda Regina Bitencourt da Silva, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal, Brasil

Professora da Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal, trabalha na Diretoria de Educação de Jovens e Adultos/ Gerência de Integração Curricular com a Educação Profissional. Mestre em educação pela Universidade de Brasília, na área de concentração: Profissão Docente, Currículo e Avaliação. Pertence ao Grupo de Pesquisa Avaliação e Organização do Trabalho Pedagógico. E-mail: ledaregina.professora@gmail.com

Lilian Cristina da Ponte e Sousa Sena, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal, Brasil

Professora de Educação Básica e Diretora da Educação de Jovens e Adultos, Subsecretaria de Educação Básica, da Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal. Membro do Fórum Distrital de Educação. Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade Católica de Brasília, com experiência na área de pesquisa (biotecnologia), na educação básica e gestão programas, projetos e políticas públicas para a Educação. E-mail: senalilian@yahoo.com

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Published

2020-08-14

How to Cite

Cerqueira de Araújo, G. C. ., Bitencourt da Silva, L. R. ., & da Ponte e Sousa Sena, L. C. (2020). The Youth and Adult Education and the BNCC for Elementary School. Linhas Críticas, 26, e30582. https://doi.org/10.26512/lc.v26.2020.30582